برای مقابله با آلودگی هوا به برنامه ریزی مدون نیاز داریم


ساعت: 10:03
تاریخ انتشار: 1301/08/22
کد خبر: 1910505

رئیس شورای شهر تهران گفت: هنوز اتوبوس های لازمی که فکر می کردیم می توانیم داشته باشیم نداریم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران در حاشیه یکصد و پنجاهمین جلسه شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران با اشاره به ساختمان های خطرناک گفت: از روز گذشته کار بررسی ساختمان های خطرناک توسط تیم های کارشناسی با اولویت بندی آغاز شده است.

وی ادامه داد: این اکیپ در تلاش است تا به ساختمان های خطرناک هشدارهای لازم را بدهد و در مرحله اول کار بررسی ساختمان های بالای 6 طبقه آغاز شده است.

چمران با بیان اینکه در گذشته این ساختمان ها تنها از نظر ایمنی آتش نشانی مورد بررسی قرار می گرفت، اظهار داشت: بسیاری از ساختمان ها ناپایدار هستند و ربطی به اطفای حریق ندارند، برای این کار باید برنامه ریزی شود.

رئیس شورای شهر تهران درباره آلودگی هوا گفت: باید از ابتدای سال برای رفع این مشکل برنامه ریزی شود. رفع آلودگی هوا امکان پذیر است اما امکانات و تجهیزات را نمی توان در یکی دو سال فراهم کرد و زمان می برد.

وی ادامه داد: در چارچوب قانون هوای پاک وظایف همه دستگاه ها تعریف شده است اما بسیاری از دستگاه ها به تعهدات خود عمل نکرده اند و البته شهرداری نیز پاسخگوی تعهدات آنها است اما برای رسیدن به نتیجه همه دستگاه ها باید کار، به عنوان مثال سوخت باید اصلاح شود منابع منجر به آلودگی اصلاح شده است، اما برنامه های مکتوب هنوز اجرا نشده است.

چمران تصریح کرد: شاید لازم باشد جلسه دیگری با همه دستگاه ها برگزار شود تا بدانیم کدام یک از دستگاه ها به وظایف خود عمل نکرده اند، اما مهم ترین عامل آلودگی هوا، فرسودگی خودروها و اتوبوس ها است و تا جایی که من می دانم حدود 20 دستگاه است. درصد آلودگی متعلق به موتورسیکلت هاست و اگر این موتورها را برقی کنیم قیمت آن ها گران می شود.

رئیس شورای شهر تهران گفت: هنوز اتوبوس های لازم را که فکر می کردیم در اختیار داریم نداریم و واگن های مترو نیاز به تعمیر و خرید دارند.

دیدگاهتان را بنویسید