واگذاری 500 میلیون دلار برای حمایت از واحدهای تولیدی لرستان


ساعت: 11:27
تاریخ انتشار: 31.06.1401
کد خبر: 1898980

صالح گفت: 500 میلیون دلار برای کمک به واحدهای تولیدی استان لرستان اختصاص می یابد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش سفیرافلاک از روابط عمومی و امور بین الملل استانداری لرستان، صالح معاون صندوق توسعه ملی اظهار داشت: هدف از سفر به لرستان فراهم آوردن شرایط بهره مندی واحدهای تولیدی از صندوق توسعه ملی و کمک به این واحدها در به منظور اخذ تسهیلات ارزی که صندوق توسعه ملی به دنبال شناسایی مناطق مستعدی است که در شرایط عادی سرمایه گذاری نمی شود تا بتواند نقش خود را در کمک به توسعه کشور ایفا کند.

وی افزود: لرستان از جمله مناطقی است که در آن سرمایه گذاری توسعه ای متناسب با سایر نقاط کشور صورت نگرفته است، از این رو به منظور شناسایی مناطق مستعد سرمایه گذاری، سفر سه روزه به لرستان در دستور کار قرار گرفت.

نائب رئیس صندوق توسعه ملی با اشاره به اینکه در مدت حضور خود در لرستان از برخی واحدهای تولیدی و صنعتی که برای ادامه فعالیت خود با مشکل مواجه بودند بازدیدهای صورت گرفته انجام شد، اظهار داشت: پیش بینی می شود واحدهای تولیدی استان که دارای تمکن مالی هستند. منابع دشوار است، باید اقدامات اولیه برای کمک به آنها انجام شود.

صالح با بیان اینکه صندوق توسعه ملی نهاد متولی تامین اعتبار است، گفت: برای رفع مشکلات واحدهای تولیدی لرستان برای سال جاری بالغ بر 500 میلیون دلار اعتبار در نظر گرفته شده است که در صورت درخواست در اختیار این واحدها قرار می گیرد. برای استفاده از این اعتبار، انعقاد قرارداد نمایندگی با بانک ها ضروری است.

وی تاکید کرد: با اجرای برنامه های صندوق توسعه ملی، لرستان به عنوان استان پایلوت محسوب می شود تا از مناطق توسعه نیافته آن حمایت و کمک شود.

معاون صندوق توسعه ملی گفت: لرستان با توجه به موقعیت جغرافیایی و قرار گرفتن در کریدور جنوب به شمال و مرکز کشور و همچنین استعدادهای فراوانی که دارد برای سرمایه گذاری مناسب است و افق روشنی برای سرمایه گذاری دارد. توسعه آن

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید