اجرای 42 کیلومتر آب کشاورزی توسط بسیج سازندگی / اجرای 720 طرح عمرانی کوچک و متوسط ​​به ارزش 90 میلیارد تن

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ امید محترمی مسئول بسیج سازندگی استان مرکزی در گفتگو با دیار آفتاب؛ وی با اشاره به مهم ترین اقدامات بسیج سازندگی در استان گفت: رویکرد بسیج سازندگی استان مرکزی در اجرای طرح های عمرانی، اشتغالزایی و محرومیت زدایی، ایجاد اشتغال و تحقق اقتصاد انسانی با تمرکز بر فقرا و روستایی است. مناطق. “

وی افزود: یکی از برنامه های مهم بسیج سازندگی در این راستا اجرای طرح های مرتبط با آب کشاورزی در مناطق محروم و کم آب به منظور حمایت از اشتغال زایی، افزایش کشت و جلوگیری از هدر رفت منابع آبی است.

مسئول بسیج سازندگی استان مرکزی گفت: در این راستا احداث شبکه آب، کانال کشاورزی، استخر ذخیره آب و لایروبی قنوات پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: همچنین در زمینه تامین منابع آبی پایدار، بیش از 28 کیلومتر زغال‌گذاری، تعمیر و لایروبی کانال‌ها و در زمینه ارتقای راندمان ذخیره‌سازی مخازن با ظرفیت کل 34 هزار متر مکعب کشاورزی انجام شد. آب، استخر برای ذخیره سازی انجام شده است.» این اقدامات را انجام دادند.

وی گفت: افزایش اراضی کشاورزی، بهبود کیفیت محصولات در مناطق فقیرنشین و حفظ منابع آب کشاورزی از دستاوردهای مهم این اقدامات است.

وی نقش اصلی مردم در پروژه ها را رویکرد اصلی بسیج سازندگی در اجرای پروژه ها عنوان کرد. وی گفت: هرجا مردم نقش آفرینی کنند این طرح باعث حفظ امید و زندگی در روستا می شود.

مسئول بسیج سازندگی استان مرکزی افزود: در خصوص ساخت مسکن مستضعفین، بسیج سازندگی استان مرکزی بر اساس نقش آفرینی گروه های جهادی در دو سال گذشته 600 مسکن را به خانواده های مستضعف تحویل داده است.

وی با اشاره به اینکه 24 هزار نیروی جهادی بسیج در قالب یک هزار و 250 گروه جهادی در استان مرکزی سازماندهی شده اند، گفت: جهادگران بسیجی با تخصص های مختلف در قالب گروه های فنی سازماندهی شده و به ارائه خدمات می پردازند.

وی در خصوص برنامه های اشتغال زایی بسیج سازندگی گفت: بسیج سازندگی با استفاده از تلفیقی از سه ظرفیت صندوق های قرض الحسنه، آموزش و توانمندسازی و ارائه تسهیلات قرض الحسنه اقدام خواهد کرد. ایجاد فرصت های شغلی برای 950 نفر در سال گذشته.

وی ادامه داد: بر اساس برنامه ریزی انجام شده تا پایان سال شاهد ایجاد حداقل 1500 شغل در استان مرکزی خواهیم بود.

مسئول بسیج سازندگی استان مرکزی با بیان اینکه در قالب 680 صندوق قرض الحسنه و 50 تعاونی بیش از 28 هزار نفر از جمعیت استان مرکزی در یک ساختار و سازماندهی مشخص ساماندهی شده اند، گفت: این یک سازمان است. بستر امن و قابل قبول برای جریان اجتماعی حرکت در چارچوب پرسش محوری و تحقق اقتصاد مقاومتی مد نظر است.

وی خاطرنشان کرد: بسیج سازندگی استان مرکزی طی یک سال و نیم گذشته با اجرای 720 پروژه عمرانی کوچک و متوسط ​​به ارزش 90 میلیارد تن در رفع مشکلات مردم مناطق فقیرنشین نقش اساسی داشته است و انشاالله این برنامه ها برای رفع محرومیت و فقر از مناطق مختلف قوی است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید