اعلام قیمت کالاها توسط دولت باعث کاهش قیمت در بازار شده است

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از دیار آفتاب; در جلسه 19 آبان ستاد تنظیم بازار به ریاست معاون اول رئیس جمهور مقرر شد وزارت جهاد کشاورزی و سازمان حمایت از مصرف کننده و تولیدکننده با همکاری سایر نهادهای ذیربط محاسبه و اعلام کنند. قیمت کالاهای اساسی در 24 ساعت

در این جلسه مقرر شد به منظور جلوگیری از قیمت گذاری سلیقه برخی فروشندگان و نوسانات بازار و امکان اجرای قانون متخلفان، وزارت جهاد کشاورزی و سازمان حمایت از مصرف کننده و تولید کننده یک سند را تدوین و شناسایی کنند. فهرستی از مهم‌ترین کالاهای ضروری و لوازم منزل را ظرف 24 ساعت در اختیار مردم و بازرسان قرار دهید تا دلالان و متخلفان شناسایی و به سازمان تعزیرات حکومتی معرفی شوند.

در پی این مصوبه قیمت 25 کالای اساسی به شرح زیر اعلام شد:

1a4798e0 b643 4093 8b9e 8a47cd361519 خبر خاکستری

علیرضا نظری عضوکمیسیون کشاورزی مجلس یازدهم درباره این مصوبه و اینکه آیا ضمانتی برای اجرای آن وجود دارد، به دیار آفتاب نشین گفت: دولت در نظر دارد با کمک مجامع نظارتی بر قیمت 25 قلم کالای اساسی نظارت کند. به نظر می رسد این کار موثر باشد.

نظری گفت: گزارش های ارائه شده از سوی نهادهای مرتبط نشان می دهد که اعلام قیمت ها باعث کاهش قیمت های بازار آزاد نیز شده است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه کالا در بازار و انبارها به اندازه کافی وجود دارد، اعلام قیمت باعث می شود نوسانات قیمتی کمتری نسبت به کالاهای اصلی بازار داشته باشیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید