با وارد کردن قیمت تولید کننده، قیمت کالاها را کاهش دهید


ساعت: 10:28
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۲/۱۱
کد خبر: 1805013

وزیر صمت از کاهش 30 تا 40 درصدی قیمت برخی کالاها با اجرای طرح درج قیمت تولیدکننده خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ فاطمی امین صمت وزیر در جلسه استانداران سراسر کشور گفت: در دو ماه گذشته طرح اصلاح ساختار بازار را با عنوان «درج قیمت تولید» کلید زدیم. در بسیاری از کشورها ممنوع است زیرا نتیجه را ایجاد می کند. عدم شفافیت، که می تواند قیمت ها را افزایش دهد.

وی افزود: این طرح را از دو ماه پیش آغاز کردیم و تاکنون سه مرحله از آن اجرا شده و 3000 مورد در آن گنجانده شده است. مرحله بعدی مربوط به 23 باخمن است که در آن قیمت تولید بر روی محصول درج شده و قیمت مصرف کننده حداکثر 30 درصد بالاتر از این است.

این امر منجر به کاهش قیمت بسیاری از اقلام و بیش از 1500 قلم کالا مانند آب معدنی و بسیاری از مواد سلولزی شده است. او گفت. او سیستم توزیع کارآمدتر خواهد بود.

فاطمی امین با مثبت ارزیابی این اقدام برای مصرف کنندگان، تاکید کرد: با این اقدام قیمت ها شفاف می شود به گونه ای که همانطور که اشاره کردم قیمت برخی کالاها بین 30 تا 40 درصد کاهش می یابد.

وی افزود: این موضوع نیز منجر به نظارت دولت می شود، یعنی در گذشته قیمت محصول و هزینه آن را نمی شد به راحتی تولیدکننده کنترل کرد، اما اکنون تعداد تولیدکنندگان ما کمتر از توزیع کنندگان است. «و زمانی که قیمت یک تولیدکننده فهرست می‌شود، می‌توانیم افزایش قیمت‌های نادرست را خیلی راحت‌تر پیدا کنیم و با آن‌ها مقابله کنیم.

وزیر صمت با تاکید بر اینکه این طرح دارای نظم و انضباط خاصی است و نظارت بر بازار را برای دولت و سایرین بسیار آسان می کند، خاطرنشان کرد: در ابتدای سال آینده رقابتی در سیستم توزیع ایجاد می شود که منجر به بهره وری می شود که منجر به افزایش بهره وری می شود. قیمت های پایین تر.

فاطمی امین با اشاره به اینکه این طرح در سراسر کشور اجرا می شود و در مراحل مختلف اجرا می شود، گفت: این طرح شامل 6 مرحله است که تاکنون 3 مرحله آن را اجرا کرده ایم و مرحله چهارم در 23 باخمن اجرا می شود. “

وی افزود: در جلسه امروز یکسری هماهنگی های لازم با استانداران کشور در ستادهای تنظیم بازار در هر استان صورت گرفت و بحث هایی در راستای برخی اختیارات استانداران انجام شد.

وزیر صمت افزود: هر هفته ستاد تنظیم بازار با حضور معاون اول رئیس جمهور تشکیل می شود و تقسیم کار بین وزارتخانه ها تشکیل می شود چرا که محصولاتی مانند لبنیات و برنج نیز در حوزه وزارت جهاد کشاورزی است. “

فاطمی امین گفت: تورم یک بیماری مزمن در اقتصاد ایران است و هیچکس انتظار ندارد تورم در چند ماه آینده به صفر برسد. وی افزود: خبر خوب این است که از شهریور ماه شاهد کاهش تورم بودیم، اما همچنان تورم وجود دارد و با اصلاح ساختار بازار مانند درج قیمت مولد یا توزیع آنلاین برخی کالاها، شاهد تثبیت قیمت خواهیم بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید