وزارتخانه های کشاورزی و صنعت را هدف بگیرید: بررسی کنید چرا قیمت کالاها با وجود کاهش قیمت ارز افزایش می یابد

وزارتخانه های کشاورزی و صنعت را هدف بگیرید: بررسی کنید چرا قیمت کالاها با وجود کاهش قیمت ارز افزایش می یابد

روز جدید : رئیس جمهور به وزارتخانه های جهادکشاورزی و صنعت، معدن و تجارت دستور داد علت افزایش قیمت ها به دلیل روند نزولی قیمت ارز را بررسی دقیق و کارشناسی شده و پیشنهادات عملیاتی خود را به دولت ارائه کنند. ستاد هماهنگی کمیسیون اقتصادی این موضوع را مدیریت کند.

بر اساس گزارش ارائه شده توسط وزیر صنعت، معدن و تجارت در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت، ارزش صادرات غیرنفتی از 35 میلیارد دلار در سال 1399 به 47 میلیارد دلار در سال 1400 رسید.

در جلسه یکشنبه شب ستاد هماهنگی اقتصادی دولت به ریاست سید ابراهیم رئیسی وزیر صنعت، معدن و تجارت گزارشی از وضعیت صادرات غیرنفتی کشور به ویژه در ماه های اخیر ارائه شد.

بر اساس این گزارش، صادرات غیرنفتی کشور پس از تشکیل دولت جدید از 35 میلیارد دلار در سال 1378 به 47 میلیارد دلار در 1400 افزایش یافته است.

وزیر صمت همچنین پیشنهادات این وزارتخانه را برای بهبود تجارت با کشورهای هدف به ویژه با همسایگان و کشورهای منطقه ارائه کرد.

رئیس‌جمهور پس از ارائه این گزارش با اشاره به ظرفیت‌های عظیم کشور در بخش تولید و صادرات، از همه دستگاه‌ها خواست از این تسهیلات برای افزایش صادرات غیرنفتی و به حداقل رساندن وابستگی خود به درآمدهای نفتی استفاده کنند. .

در ادامه این نشست گزارشی از روند افزایشی قیمت مواد غذایی، پوشاک و اجاره مسکن در ماه های اخیر ارائه شد.

رئیسی در این راستا به وزارتخانه های جهادکشاورزی و صنعت، معدن و تجارت دستور داد تا بررسی عمیق و کارشناسی علت افزایش قیمت ها به دلیل کاهش قیمت ارز را انجام دهند و پیشنهادات عملیاتی خود را به این وزارتخانه ارائه کنند. ستاد هماهنگی اقتصادی دولت.

رئیس جمهور با تاکید بر پرهیز از تحمیل هزینه های بیشتر به مردم، از دستگاه های اجرایی ذیربط خواست اقدامات لازم و فوری را برای جلوگیری از سفته بازی و افزایش قیمت ها به ویژه در روزهای پایانی سال انجام دهند.

دیدگاهتان را بنویسید