یارانه ها حذف نمی شود بلکه از کالاها به مردم واریز می شود/ قیمت نان افزایش نمی یابد


ساعت: 12:11
تاریخ انتشار: 1401/02/18
کد خبر: 1837170

ساداتی نژاد گفت: یارانه ها حذف نمی شود و از کالا به مردم تعلق می گیرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ وزیر جهاد کشاورزی در جلسه علنی امروز مجلس گفت: خشکسالی از سال گذشته در خاورمیانه ادامه دارد اما افزایش قیمت نان وجود نخواهد داشت.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس چند روز پیش تاکید کرد که اگر ارز به ۴۲۰۰ تن اصلاح شود، قیمت نهایی نان تغییر نمی کند.

به گفته ساداتی نژاد، امسال پیش بینی می شود کشورمان حدود 4.5 میلیون تن گندم خریداری کند.

از هفته گذشته افزایش قیمت ماکارونی و حذف ارز ترجیحی آرد باعث نگرانی کشور شده است.

دولت می گوید با این اقدام از قاچاق آرد جلوگیری می شود و جایگزینی یارانه های جبرانی در روزهای آینده با حذف ارز ترجیحی خواهد شد.

اما نمایندگان مجلس می گویند که دولت برنامه خاصی برای حذف ارز ترجیحی انجام نداده است

وزیر جهاد کشاورزی می گوید تاکنون رانت و فساد در یارانه ها ایجاد شده و صادرات به صورت بی رویه با یارانه مواد اولیه انجام می شود. با اعمال هدفمندی یارانه ها دهک های پایین جامعه بیشتر از یارانه بهره مند می شوند. کشور به حدود 12 میلیون تن گندم نیاز دارد که 9 میلیون تن آن صرف پخت نان می شود. دو میلیون تن گندم برای صنعت و حدود 500 هزار تن برای نان صنعتی هزینه می شود.

طبق قانون بودجه 1401، در صورت حذف ارز ترجیحی کالاهای اساسی توسط دولت، باید اقدامات جبرانی اعمال کند و قیمت این کالاها به نرخ مصوب شهریور 1400 باقی می ماند.

معاون اقتصادی رئیس جمهور شب گذشته گفت: یارانه ای که تا دیروز به تجار برای واردات کالاهای اساسی ارزان قیمت داده می شد، به صورت کالایی به مردم تعلق می گیرد.

به گفته محسن رضایی، برای ایجاد آرامش بیشتر در یارانه عادلانه کالاهای اساسی، دو ماه اول یارانه جبرانی به صورت نقدی و اعتباری به مردم پرداخت می شود، اما پس از آن طبق قانون، کالاها به صورت نقدی و اعتباری پرداخت می شود. پرداخت شده.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید