مشخصات واریز یارانه نان به کارت یارانه + مشمولان

مشخصات واریز یارانه نان به کارت یارانه + مشمولان

روز جدید : دولت کارت یارانه نان جدید صادر نمی کند بلکه یارانه نان را به حساب یارانه نقدی واریز می کند. ذینفعان چه کسانی هستند؟

; هفته گذشته رئیس سازمان برنامه و بودجه از صدور کارت نان یارانه ای خبر داده بود اما روز گذشته روابط عمومی این سازمان از صدور کارت نان خودداری کرد.

رئیس اداره روابط عمومی سازمان برنامه و بودجه در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت: نه کارت نان صادر می شود، نه نان کوپنی در دستور کار است. در صورت نهایی شدن طرح، تنها کاربر نهایی با همان کارت که یارانه دریافت می کند نیز اقدام به خرید می کند.

بنابراین سازمان برنامه و بودجه اصولا از یارانه نان خودداری نکرد، بلکه از صدور کارت جدید خودداری کرد. به نظر می رسد یارانه نان هر ماه به همان حسابی واریز می شود که به آن پرداخت می شود.

سازمان برنامه ـ بودجه دارای حساب بانکی سرپرست خانوار است که وی یارانه نقدی و معیشتی بنزین را به آن پرداخت می کند.

یارانه نان چگونه تامین می شود؟

دولت به نانوایی ها یارانه آرد می دهد تا نان یارانه ای در اختیار مردم قرار دهد. اما این یارانه جدید باید از طریق بودجه 4200 دلاری پرداخت شود.

تصمیم دولت برای سال آینده عدم پرداخت 4200 دلار است. حالا نمایندگان باید تصمیم بگیرند که آیا دولت اجیر باید ارز ترجیحی را حذف کند یا خیر!

در بودجه سال آینده، دولت تخمین می زند که بیش از 100 تریلیون تن برای جبران هزینه های اصلاح قیمت کالاهای اساسی، دارو، خرید تضمینی گندم و یارانه نان بپردازد.

در صورت حذف دلار 4200 دلاری، مبلغ 4200 دلار به واردکننده گندم به عنوان یارانه به حساب مردم واریز می شود.

از آنجایی که دولت جامعه را هدف قرار داده است تا به 60 میلیون نفری که یارانه بنزین دریافت می کنند یارانه بدهد، احتمالاً یارانه نان نیز به این قشر پرداخت می شود.

دیدگاهتان را بنویسید