روش جدید پرداخت یارانه مشخصات کارت اعتباری; چه اقلامی را می توان خرید و چگونه شارژ می شوند؟

روش جدید پرداخت یارانه مشخصات کارت اعتباری;  چه اقلامی را می توان خرید و چگونه شارژ می شوند؟

روز جدید : نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مردم بدانند که حذف ارز ترجیحی در لایحه بودجه به معنای حذف یارانه ها نیست، بلکه یارانه ها آشکار می شود و کارت های اعتباری مشخص می شود. به مردم داده می شود و مبلغ ماهانه کارت شارژ می شود که فقط برای خرید کالا می باشد.

حجت الاسلام سید محمدرضا میرتاج الدینی درباره موضوع حذف ارز 4200 در لایحه بودجه سال آینده گفت: به عنوان مثال در بحث پزشکی اگر این روند ادامه پیدا کند در سال آینده حدود 90 هزار میلیارد تن یارانه پنهان باید پرداخت شود. که حداقل فضای اجاره ای 10000 میلیارد تنی ایجاد خواهد کرد.

وی ادامه می دهد: طبق نظر کارشناسان در سال های گذشته حدود 7 هزار میلیارد تن رانت در بحث ارز ترجیحی وجود داشت که برای دارو اختصاص یافت و حدود 5 هزار میلیارد تن قاچاق یعنی دارو با خارجی انجام شد. دولت وارد می شود و آزادانه قابل انتقال است.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی گفت: امروز ارز ترجیحی در محافل مختلف برای دستیابی به افراد مصرف کننده نهایی در گردش است و در محافل مختلف کشش تجارت، رانت و فساد وجود دارد. برای مثال در بحث ارز ترجیحی دارو، حداقل 200 شرکت تحریم شدند.

نایب رئیس کمیته برنامه و بودجه در ادامه با بیان اینکه هدف ما رفع بستر رانت و فساد است، گفت: حلقه آخر مردم باید مستقیما این یارانه را دریافت کنند. یارانه دارو به یک شکل و یارانه لبنیات، گوشت، مرغ و نان به شکلی دیگر. در مورد گندم نیز دولت اعلام کرده است که قیمت نان افزایش نمی یابد، فقط روند اصلاح می شود و مردم همان قیمت قبلی را می پردازند و دولت مابه التفاوت را به نانوایان می پردازد.

میرتاج الدینی افزود: در بحث دارو نیز ارز به بیمه ها داده می شود اما یکی از شروط ما این است که افرادی که بیمه نیستند همگی تحت پوشش بیمه سلامت قرار گیرند.

وی تاکید کرد: مردم بدانند که حذف ارز ترجیحی در حساب بودجه به معنای حذف یارانه نیست، بلکه یارانه ها آشکار می شود و کارت های اعتباری در اختیار مردم قرار می گیرد و مبلغی از آن کارت ها اخذ می شود. هر ماه فقط برای خرید “این یک کالاست. حدود 20 تا 25 قلم تعریف شده و فقط از فروشگاه ها قابل خرید است. البته هنوز توافقی صورت نگرفته و در حال بحث هستیم. وقتی بازار پس از تحویل مدیریت شود و کالا به وفور در بازار وجود دارد، از فروش مجدد جلوگیری می شود.

دیدگاهتان را بنویسید