از کاهش ارزش پول ملی تا افزایش روزافزون قیمت کالاها پس از نوسانات مخرب دلار


ساعت: 13:04
تاریخ انتشار: 21.07.1401
کد خبر: 1903081

متأسفانه عده ای منتظر نوسانات دلار برای دلالی هستند، این رویه ای است که در سال های اخیر بازار را سردرگم کرده و کشور را با مشکلات جدی مواجه کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش مرصاد نیوز، اگرچه دلار یکی از ارزهای مورد معامله در سراسر جهان است، اما به دلایلی از جمله کاهش روزافزون ارزش پول ملی، وجود تحریم های گسترده و افزایش لحظه ای قیمت ارز. تعیین تک نرخی شدن ارز بین ایران و کشورهای همپیمانش در منطقه یک ضرورت انکار شده است. این امر اجتناب ناپذیر است.

صرف نظر از برشمردن پیامدهای مثبت تعریف ارز تک نرخی، چشم انداز اقتصادی کشور تنها با استفاده از دلار در معاملات، باعث کاهش مستمر ارزش پول ملی و افزایش شکاف اقتصادی می شود که دیگر جبران آن ممکن نخواهد بود. موجودی را رها کن تا حرکت کند.


e926a010 1795 4507 8e6c a8c667834641 خبر خاکستری


لزوم استفاده از ارزهای محلی برای انجام معاملات تجاری بین کشورها

جعفر قدری در گفتگو با خبرنگار مرصاد، اثرات منفی استفاده از دلار را به دلیل نوسانات قیمتی آن برشمرد و احتمال استفاده از ارزهای داخلی برای مبادلات کالا و مبادلات تجاری بین کشورها را برشمرد.

وی افزود: یکی از مضامین موجود تاثیر نوسانات بر قیمت ارز است، در واقع پس از اتفاقاتی که می افتد تقاضا برای سفته بازی ارز افزایش می یابد.

یکی از اعضای کمیته برنامه، بودجه و برآورد شورای اسلامی کشور گفت: به عنوان یکی از تصمیمات مهم باید نیاز خود را به صادرات به طرق مختلف کاهش دهیم.

قدری تصریح کرد: در کشور باید ضمن استفاده از ظرفیت داخلی کشور برای توسعه تجارت بین ایران و کشورهای همسایه و کشورهای شرقی مانند آفریقا و آمریکای لاتین به طور جدی تلاش کنیم.

وی افزود: همچنین باید تلاش کنیم موانعی را که در صادرات کالا وجود دارد برطرف کنیم و فضای کسب و کار را تسهیل کنیم تا بتوانیم با افزایش تولید ارزآوری کسب کنیم و در نتیجه بخشی از مشکلات کشور را برطرف کنیم.


تعریف واحد پولی بین ایران و متحدان منطقه

محمد بهمن در گفتگو با خبرنگار مرصاد اظهار داشت: به هر حال دلار به عنوان ارز در تمام دنیا مبنای معاملات قرار می گیرد، هرچند کشورهای اتحادیه اروپا از یورو برای ایستادن در برابر دلار و حذف دلار استفاده می کردند. از یک ارز واحد موثر به عنوان واحد پول اتحادیه اروپا در برابر دلار و تقریبا موفق شد.

وی با بیان اینکه دلار تنها ارزی نیست که اخیرا در کشور ما روند صعودی داشته است، تصریح کرد: باید تلاش کنیم ارزش پول ملی خود را حفظ کنیم و تدابیری اتخاذ کنیم تا ارز ما بی ارزش نشود و بتوانیم با آن برابری کنیم. قدرت. تا پول خود را به پول خارجی نزدیکتر کنیم.


6296c2c1 40ea 4e65 8e2b 84c22908a0bf خبر خاکستری

مدیر بورس منطقه ای کرمانشاه گفت: به هر حال این اتفاق برای پول ما نسبت به همه ارزهای خارجی افتاده است اما به هر حال در منطقه متحدانی داریم.

بهمن خاطرنشان کرد: اگر کشورهای متحد ایران حداقل بر اساس ارز واحدی که تعریف می کنند با یکدیگر مبادلات ارزی انجام دهند در بسیاری از موارد می توانیم تحریم ها را دور بزنیم و در برابر کاهش ارزش پول ملی و مبادلات خود مقاومت نشان دهیم. بین طرفینی که با ما همسو هستند، پولی را تعریف کرده و با آن عمل کنید.

من گزارش میدم مرصادنیوزبا توجه به تقویت روابط با کشورهای منطقه و تغییر نگاه از غرب به شرق، امکان تعریف واحد پولی بین ایران و کشورهای همپیمان وجود دارد که امیدواریم مورد توجه جدی متولیان امر قرار گیرد. .

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید