نوسانات قیمت دلار بازار موبایل را شوکه کرد؟ / گوشی دیگر تمایلی به افزایش قیمت ندارد

نوسانات قیمت دلار بازار موبایل را شوکه کرد؟  / گوشی دیگر تمایلی به افزایش قیمت ندارد

رئیس اتحادیه فروشندگان تلفن همراه گفت: افزایش قیمت ارز آنچنان تاثیری بر بازار تلفن همراه نداشته است زیرا بازار دیگر کشش افزایش قیمت را ندارد.

مریم فکری: افزایش بیش از 8 درصدی دلار طی یک ماه گذشته بسیاری از بازارها را شوکه کرده است. بنابراین در این مدت به موازات افزایش قیمت دلار، سایر کالاها نیز افزایش قیمت داشته اند. به نظر می رسد بازار تلفن همراه که یک محصول کاملاً وارداتی است نیز از این قاعده مستثنی نباشد. هرچند که به گفته رئیس اتحادیه فروشندگان تلفن همراه، افزایش قیمت در این بازار ناچیز است.

محمدرضا رمضان، رئیس اتحادیه فروشندگان دستگاه های صوتی و تصویری، موبایل و لوازم جانبی در گفت و گو با خبرگزاری خبرآنلاین درباره وضعیت بازار تلفن همراه با افزایش قیمت ارز، گفت: افزایش قیمت ها. قیمت ارز تاثیر چندانی بر بازار تلفن همراه نداشته است زیرا بازار دیگر تمایلی به افزایش قیمت ندارد و به همین دلیل با وجود تغییر نرخ دلار و افزایش قیمت ها، قیمت گوشی های تلفن همراه افزایش نیافته است. آنقدر افزایش یافت

وی با بیان اینکه این کسب و کار حاشیه سود خود را کاهش داده است، افزود: با افزایش قیمت دلار، قیمت تلفن همراه نیز افزایش یافت. این در حالی است که پیش از این که قیمت دلار 2000 تومان افزایش داشت، مثلا 200، 300 هزار تومان تا 1.2 میلیون تومان به قیمت موبایل اضافه می شد. اما اکنون این اتفاق نمی افتد زیرا بازار دیگر تمایلی به افزایش قیمت ندارد.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم صوتی و تصویری، موبایل و لوازم جانبی در پاسخ به این سوال که در یک ماه گذشته 9 درصد افزایش قیمت دلار داشتیم. وی تصریح کرد: افزایش قیمت تلفن همراه متناسب نیست، بسیار گران شده است.

رمضان ادامه داد: شاید مثلا گوشی 5 میلیون تومانی حدود 5 میلیون و 300 هزار تومان شده باشد.

وی خاطرنشان کرد: البته در برخی از تلفن های همراه که در بازار کاهش قیمت داشته اند، شاهد افزایش قیمت بوده ایم. دلیل این امر کمیاب بودن آن در بازار است نه گرانی ارز. اما دولت و بانک مرکزی وعده دادند که با تصمیمات اتخاذ شده، در هفته آینده نرخ ارز کاهش می یابد و قیمت تلفن همراه نیز کاهش می یابد.

رئیس اتحادیه فروشندگان دستگاه های صوتی و تصویری، موبایل و لوازم جانبی با اشاره به افزایش قیمت آیفون 14 گفت: خرید و فروش آیفون 14 ممنوع است و به همین دلیل قیمت آیفون 13 به فروش می رسد. افزایش یافته است.

رمضان در خصوص آخرین تصمیمات مربوط به رجیستری آیفون 14 گفت: سخنگوی وزارت حریم خصوصی اعلام کرد که اگر تا به امروز برنامه ای داشته باشیم فقط برای گوشی های مسافربری است زیرا به صورت مسافری وارد می شود و حتی از گمرک هم ترخیص نشده است. آنها را

وی افزود: در حال حاضر برای اینکه مشکلی برای مردم پیش نیاید گفتند از این گوشی برای چاره جویی استفاده کنید. در غیر این صورت هیچکس حق واردات برای مقاصد تجاری را ندارد.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم صوتی و تصویری، موبایل و لوازم جانبی در پاسخ به این سوال که هنوز تصمیمی برای رفع محدودیت واردات آیفون 14 اتخاذ نشده است؟ وی بیان کرد: به دنبال راه حلی هستند تا مشکلات مردم حل شود و کسانی که موبایل به عنوان مسافر آورده اند مشکلی نداشته باشند.

رمضانی در پاسخ به این سوال خبرآنلاین که آیا از ابتدای سال جاری کاهش تقاضا در بازار موبایل وجود داشته است، تصریح کرد: کاهش خرید در بازار موبایل نداریم و بازار روال عادی خود را طی می کند. ببینید آیفون 14 که نیامد، مردم دارند آیفون 13 را می خرند که دولت اجازه داده است.

وی در خصوص حجم قاچاق در بازار خاطرنشان کرد: آمار دقیقی از حجم قاچاق گوشی تلفن همراه نداریم. اتحادیه های کارگری آماری از قاچاق ندارند. کسب و کار ما نه کالای قاچاق می خرد و نه می فروشد و اکثر سایت هایی که معتبر نیستند این کار را انجام می دهند.

دیدگاهتان را بنویسید