آیا خوابیدن در کنار موبایل خطرناک است؟/ هنگام خواب موبایل کجا و چقدر باید فاصله داشته باشد؟

آیا خوابیدن در کنار موبایل خطرناک است؟/ هنگام خواب موبایل کجا و چقدر باید فاصله داشته باشد؟

کارشناسان تاکید می کنند که هنگام خواب شبانه گوشی هوشمند باید حداقل یک متر با سر فاصله داشته باشد.

آنتون یاستربوف، مدیر آزمایشگاه محیط زیست فضای زندگی، می گوید بسیاری از مردم شب ها تلفن های خود را ترک نمی کنند و آنها را نزدیک بالش خود نگه می دارند. چه زمانی این وضعیت سلامتی را تهدید می کند؟

به گفته آنتون یاستربوف، هنگامی که تلفن های همراه ظاهر شدند، برخی از پزشکان در مورد تشعشعاتی که از خود ساطع می کنند ابراز نگرانی کردند زیرا ممکن است باعث سرطان شوند. اما بعداً این ترس ها تأیید نشد. دستگاه های مدرن نباید باعث ایجاد چنین ترس هایی شوند. زیرا تحت آزمایشات زیادی قرار گرفته است که تایید می کند برای سلامتی انسان خطرناک نیستند. با این حال، تاثیر گوشی های هوشمند بر روی اندام ها و بافت های داخلی بدن به اندازه کافی مورد مطالعه قرار نگرفته است.

او می گوید: «به عنوان یک قاعده کلی، نباید نزدیک گوشی بخوابید و نباید آن را زیر بالش یا روی تختتان بگذارید. ترجیحاً آن را نزدیک سر قرار ندهید و فاصله بین آنها کمتر از یک متر یا حداقل نیم متر نباشد.

این مدیر آزمایشگاه تاکید کرد: این فاصله در مناطق روستایی باید بیشتر باشد زیرا با فاصله گرفتن از ایستگاه پایه میزان تابش اشعه افزایش می یابد.

آنتون می‌گوید: «وقتی ایستگاه پایه خیلی دور است، مثلاً در حومه شهر، تلفن انرژی بیشتری برای رسیدن به ایستگاه پایه مصرف می‌کند که باعث افزایش تشعشعات می‌شود». بنابراین هنگام خواب باید دور از بدن قرار گیرد.

وی می افزاید: افرادی که از پیس میکر استفاده می کنند برای جلوگیری از ایجاد تداخل الکترومغناطیسی، تلفن همراه را از خود دور نگه دارند.

این کارشناس به تمام افرادی که مکررا از گوشی های هوشمند استفاده می کنند توصیه می کند برای کاهش تشعشعات از هدفون بی سیم استفاده کنند.

دیدگاهتان را بنویسید