اعلام قیمت اجناس و اصلاح شبکه توزیع توسط دولت باعث ساماندهی بازار شد / استقرار سامانه هوشمند نظارت بر اجناس و قیمت ها و برخورد با متخلفان

ساعت: 09:22
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۸/۲۶
کد خبر: 1784833

رئیس اتاق اصناف تهران با بیان اینکه اقدام دولت برای اعلام قیمت کالاها و نظارت بر آن منجر به ساماندهی بازار شد، گفت: بازرسان اصناف با مراجعه به قیمت های ارائه شده و اعمال هوشمندانه کالاها و پیگیری قیمت با متخلفان برخورد خواهند کرد. سیستم.

کاسم نود فراهانی رئیس اتاق اصناف تهران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ وی در خصوص اعلام قیمت اجناس از سوی دولت و قیمت گذاری در ستاد تنظیم بازار گفت: این اقدام دولت و وزارت صمت حداقل در هفته های اخیر تاثیر خوبی داشته و به دلیل کالاهای کافی در بازار تخلفات.

اجرای ساماندهی شبکه توزیع در روزهای اخیر

او ادامه داد: در روزهای اخیر اقدامات خوبی برای ساماندهی شبکه توزیع انجام شده است تا با افزایش نظارت ها این روند بهتر اجرا شود. اعلام قیمت 25 قلم کالای جدید توسط هیئت دولت و آقای محبر نیز در ساماندهی بازار و عرضه اصناف بی تاثیر نبود.

رئیس اتاق اصناف تهران گفت: با مشخص شدن قیمت کالاهای اساسی مانند لبنیات، برنج، مرغ و تخم مرغ که به اصناف اعلام می شد، امکان عدم دخالت اصناف در تصمیم گیری ها وجود داشت. سپس تصویب و ابلاغ در فرآیند اجرا.” و ناظران تمام تلاش خود را انجام داده اند.

بازرسان اصناف با گرانی ها مقابله خواهند کرد

وی با بیان اینکه در زمینه فروش نیز مشکلاتی وجود دارد، گفت: به عنوان مثال در بین این 25 قلم کالای اعلام شده، برخی کالاها مانند یک نوع ماست با قیمت 18 هزار تن به فروش می رسد اما قیمت درج شده روی کالا همچنان 22 هزار تن است. در جلسه ای ایجاد شد تا توسط کارخانه ها تنظیم شود.

نود فراهانی با بیان اینکه قیمت بازرسان اصناف با تعیین قیمت با گرانی برخورد می شود، ادامه داد:

فراهانی گفت: با اعلام رسمی قیمت ها، مردم و صنایع تکلیف خود را می دانند و وضعیت بازار آرامتر می شود، اما سامانه نظارت هوشمند هنوز کامل نشده و نیاز به اجرای خوب این سامانه همراه با اعلام رسمی همه است. کالاهای عمده از جمله نفت همچنان در حال اعلام است. «به طور رسمی به دست ما نرسیده است.

وضعیت قیمت تخم مرغ و مرغ در بازار

وی با بیان اینکه برای دستیابی به سامانه هوشمند نظارت بر بازار اصناف باید آموزش های کافی اندیشیده شود، گفت: این سامانه (نظارت هوشمند) در برخی کالاها انجام می شود و در برخی دیگر انجام نمی شود و این سامانه باید تغییر کند و باید ابلاغ و اجرا شود. به صورت یکپارچه در تمامی استان ها

رئیس اتاق بازرگانی تهران در پایان گفت: با اقدامات انجام شده وضعیت بازار تخم مرغ و مرغ هر روز در حال بهبود است و امیدواریم همین روند برای سایر کالاها نیز تکرار شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید