توزیع رایگان قیر امیدها را برای ساماندهی جاده های برون شهری / نظارت بر توزیع دوچندان کرده است. چرخه اصلی این راه حل صحیح است


ساعت: 15:32
تاریخ انتشار: 14/09/12
کد خبر: 1812102

گزارش توزیع قیر رایگان در حومه شهر;

یکی از مشکلات اصلی حومه شهرها وضعیت نامناسب معابر است که در روزهای عادی و روزهای بارانی باعث آزار اهالی این مناطق می شود. اکنون وعده اختصاص سهمیه قیر رایگان با اولویت مصرف در این محلات در سال آینده روزنه امیدی برای پایان این مشکلات به شرط انجام صحیح است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش عصرترک، در سال های اخیر با رشد سریع شهرنشینی، بسیاری از مردم به دلیل نبود شرایط اقتصادی مناسب و بیکاری در روستاها و شهرهای کوچک به شهرها و کلان شهرها مهاجرت می کنند که منجر به رونق حاشیه نشینی در اطراف شهرها می شود، اما این حاشیه نشینی نیز ایجاد کرد. مشکلات با خودت

بحث حاشیه نشینی که مطرح می شود، همه نگاه ها به حاشیه شهرها و آشوب هایی که در آنها وجود دارد و آلودگی های بصری در این مناطق است، اما حاشیه نشینی به تدریج به یک معضل اجتماعی تبدیل شده است که باید به آن توجه شود.

متأسفانه با شکل گیری مناطق حاشیه نشین و کم برخوردار در سال های اخیر، مردم ساکن در این محلات که عمدتاً ضعیف و آسیب پذیر هستند، با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کنند.

یکی از مشکلات این محله ها مشکل مسیرها و وضعیت کوچه هاست که پس از هر بارندگی تردد مردم را بسیار سخت و در برخی مناطق غیرممکن می کند.

اما روزنه امیدی که امسال برای این مناطق ایجاد شده، آزادسازی قیر رایگان شهرداری هاست. چه خوب است که با برنامه ریزی مناسب می توان وضعیت حومه شهر را بهبود بخشید.

متأسفانه هر ساله در بسیاری از استان ها با آزاد شدن قیر رایگان حاشیه هایی ایجاد می شود که به جای اصلاح مناطق حاشیه ای و اولویت دار شهری، گاهی مشاهده می شود که در مکان های مناسب از آنها استفاده نمی شود و گاهی سود آنها از جیب به فروش می رسد. . . آن را بپوش بر این اساس، نظارت دقیق لازم است تا این گونه خیانت ها به صفر برسد.


پخش قیر رایگان با اولویت مناطق فقیرنشین و حاشیه ای

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه در خبر ماه گذشته از عرضه قیر رایگان با اولویت مناطق فقیرنشین و توزیع 3 هزار میلیارد تن منابع شرکت گازرسانی شرکت نفت در مناطق فقیر خبر داد و گفت: میلیاردها ریال نفت خام بالاتر از سقف منابع به صورت ماهانه به پالایشگاه ها می رسد تا با توجه به توزیع سازمان برنامه و بودجه کشور، مواد اولیه قیر با اولویت مناطق محروم تحویل دستگاه های اجرایی شود.

وی با اشاره به اینکه سهمیه دستگاه های اجرایی به شرح زیر است، گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای آسفالت راه و روستایی 20 درصد، وزارت راه و شهرسازی برای آسفالت راه های فرعی و روستایی و روکش آسفالت راه های اصلی و فرعی. ، معابر محله های هدف طرح های بازآفرینی شهری و مسکن و راه ملی مسکن و عشایر 48 درصد، وزارت آموزش و پرورش برای سازمان نوسازی و تجهیز مدارس نوسازی مدارس 6 درصد، وزارت کشور برای آسفالت معابر شهری از طریق سازمان. 17% بسیج سازندگی راه آسفالت در میان مزارع، پاسگاه ها و پایگاه ها 6% و نیروهای مسلح (ارتش) 2% می باشد.


49333e69 7bd2 4c22 980f 581e1f148e44 خبر خاکستری


وعده هایی که بعد از انتخابات هم باقی می ماند

کوهستانی یکی از اهالی منطقه ناظرآباد بوینورد به عصرترک گفت: هر زمان که انتخابات مجلس و شورای شهر نزدیک می شود مردم برای رای دادن به محله های پایین شهر می آیند و مردم به قول و قول آنها اعتماد می کنند. برگه های رای آنها اما پس از رای گیری تا دوره بعدی در این حوزه ها شنیده نخواهد شد.

وی با گلایه از مسئولان گفت: اکثر ساکنان این محله ها خانواده های فقیری هستند که وضعیت معیشتی نامناسبی دارند و عدم رسیدگی دل مردم را به درد آورده است.


کیفیت پایین آسفالت و تعمیرات مکرر هر ساله

محمدزاده یکی از اهالی صندل آباد بوینورد به عصرترک می گوید: از وعده های مسئولان خسته شده ایم، هر سال می آیند و حرکت می کنند و گوشه کوچکی را رها می کنند، آسفالتی که برای تعمیر جاده ها استفاده می شود، کیفیتی ندارند. و بعد از یک سال با باران از بین می رود و هر سال تکرار می شود.

وی ادامه داد: مردم از مسئولان انتظار دارند، دوست دارم کارمندان بیشتر به فکر مردم باشند و در روزهای بارانی دقایقی در خیابان های این محله ها قدم بزنند تا درد مردم را کاملا درک کنند.


واریز 600 تن قیر رایگان به شهرداری بوینورد در سال جاری

محمدعلی کشمیری معاون امور فنی و زیربنایی شهرداری بوینورد در گفت و گو با خبرنگار عصرترک در خصوص توزیع قیر رایگان به شهرداری ها گفت: قیر رایگان از نقاط مختلف در اختیار شهرداری ها قرار می گیرد. راه و شهرسازی و فرمانداری که بیشتر در حوزه بازآفرینی شهری به شهرداری است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه محله های هدف حاشیه شهر مناطق کم برخوردار هستند و سکونتگاه های غیررسمی زیادی در بوینور وجود دارد، قیر اختصاص یافته از سوی سازمان شهرداری ها توسط فرمانداری در اختیار شهردار قرار می گیرد.

کشمیری با بیان اینکه تاکنون 600 تن قیر رایگان از سازمان امور استان ها دریافت شده است، گفت: حدود 400 تن از 17 سرویس حمل و مابقی در روزهای آینده منتقل می شود.

وی همچنین خاطرنشان کرد: 110 نفر ثبت نام شده اند که مربوط به وام های سال 99 است که باید برای ساماندهی سکونتگاه های غیررسمی به نام وام بازسازی به شهرداری واگذار می شد اداره کل “راه و شهرسازی”.

این مسئول یادآور شد: علاوه بر این محموله رایگان قیر برای معابر شهر گلستان، از درخواست های شهرداری در اداره کل «راه و شهرسازی» باید پرداخت و تحویل شود که تاکنون انجام نشده است. .


4faec386 14d8 4d6f 8344 8cdb7958c53d خبر خاکستری


پروژه های انسجام آسفالت جاده در سال 1401 اجرا می شود

کشمیری گفت: عملیات آسفالت وابستگی زیادی به شرایط جوی دارد و زمانی که هوا سرد و بارانی است امکان عملیات آسفالت وجود ندارد و کارخانه ها غیر فعال هستند.

وی با بیان اینکه به طور کلی در فصل سرد سال امکان تولید و اجرای آسفالت وجود نخواهد داشت، گفت: در روزهای پایانی سال با شرایط آب و هوایی مناسب، یک سری تعمیرات و آماده سازی شهر برای استقبال از بهار و مسافران . .

این مقام مسئول بیان کرد: عملیات آسفالت به پروژه هایی در قالب پروژه تقسیم می شود که در دو بخش زیرسازی و روسازی راه هایی که آسفالت شده و تخریب شده است که بر اساس پروژه های توافق شده برای سال 1401 مطابق با بودجه پیش بینی شده است. به تصویب شورا رسیده و اجرا خواهد شد.


نظارت کامل بر توزیع رایگان قیر انجام می شود

علیرضا باغچگی مدیرکل دفتر امور شهری استانداری خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار عصرترک در خصوص قیر رایگان توزیع شده به شهرداری ها توضیح داد: شهرسازی متولی این امر است که به عنوان تخلیه و بارگیری در اختیار شهرداری ها قرار می گیرد، نظارت نیز انجام می شود. در حال پیش رفت.

وی ادامه داد: شهرداری ها باید محدوده های در نظر گرفته شده برای توزیع قیر رایگان را در سامانه ثبت کنند تا پس از اتمام کار با نام و سمت ردیابی شوند.


5 هزار و 500 تن قیر رایگان برای خراسان شمالی امسال

این مسئول با اشاره به اینکه سهمیه قیر رایگان استان خراسان شمالی 5 هزار و 555 نفر از سوی سازمان شهرداری ها است، گفت: لازم به ذکر است بازیافت قیر توسط راه و شهرسازی در اختیار شهرداری های بزرگ استان قرار می گیرد. توزیع می شود اما سهمیه رایگان سازمان شهرداری ها در بین تمامی شهرداری های استان توزیع می شود.

وی در پایان یادآور شد: سهمیه مصرفی قیر نسبت به سال های گذشته بسیار خوب افزایش یافته است و اقدامات برای جذب مبلغ دیگری نیز در حال انجام است تا شهرداری بتواند ساخت و ساز شهر را برای مردم انجام دهد.

با توجه به توزیع قیر رایگان و اولویت بندی آن برای محلات حاشیه شهر، امیدواریم در سال آینده شاهد تغییرات خوبی در این مکان ها باشیم.

تهیه و تنظیم: آرزو رحمانی

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید