فضای رایگان امنیت پزشکی در مناطق کم برخوردار مشهد / توقف 5 ساله پروژه بیمارستان برون شهری

ساعت: 09:21
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۲۵
کد خبر: 1800251

در راستای وعده جدید کارکنان مبنی بر احداث بیمارستان در حاشیه شهر مشهد، در نظر گرفته شد.

با توجه به تاخیر پنج ساله ساخت بیمارستان 540 تختخوابی در حاشیه شهر مشهد و وعده های جدید مسئولان، ضرورت تامین امنیت درمانی در مناطق کم برخوردار مشهد یکی از مشکلات و مطالبات اصلی ساکنان این شهر است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش سابوتوس؛ 27 فروردین 95 در جلسه راهبردی دولت شهری با حضور علیرضا رشیدیان استاندار وقت خراسان رضوی، قول ساخت دو بیمارستان در حاشیه شهر مشهد داده شد اما داده نشد.

پس از گذشت بیش از پنج سال از این وعده، عملیات اجرایی ساخت بیمارستان 540 تختخوابی واقع در شهرک شهید رجایی از مناطق کم برخوردار و کم برخوردار مشهد از روز شنبه 29 آبان ماه 1400 طی مراسمی آغاز شد. توسط کارکنان خراسان رضوی. این بیمارستان 540 تختخوابی در زمینی به مساحت پنج هکتار با زیربنای 60 هزار متر مربع در منطقه کم جمعیتی به نام شهرک شهید رجایی ساخته می شود.

زمین این پروژه با اقدامات بعدی استانداری خراسان رضوی توسط آستان قدس رضوی تامین شد. در صورت تامین اعتبارات لازم، ساخت این بیمارستان تا چهار سال آینده به اتمام می رسد و برای ساخت این بیمارستان یک هزار و 200 میلیارد تن پیش بینی شده است.

در حال حاضر بیمارستانی در شرق مشهد وجود ندارد و ساخت این بیمارستان دسترسی افراد ساکن در مناطق کم برخوردار به مراکز درمانی را افزایش می دهد.

cfd5eb74 b234 435b 84fe cc87124e50cb خبر خاکستری

رمضان روحانی یکی از اعضای هیئت امنای حومه مشهد در گفتگو با صبح توس با اشاره به لزوم امنیت درمانی در حومه مشهد گفت: یکی از مشکلات اساسی در حومه مشهد نبود بیمارستان های مجهز و مراکز درمانی پیشرفته است. از آنجایی که منطقه کاسم آباد مشهد نیز در حاشیه شهر مشهد قرار دارد، اما به دلیل وجود امکانات اجتماعی، آموزشی و درمانی و … به عنوان حاشیه شهر شناخته نمی شود.

وی افزود: 5 هکتار زمین در سال 1395 از سوی آستان قدس رضوی برای احداث بیمارستان در حاشیه شهر مشهد اختصاص یافت و نکته مهم این است که نزدیک به پنج سال از این پروژه می گذرد و هنوز در مرحله کلنگ زنی است.

یکی از اعضای هیات امنای حومه مشهد افزود: دانشگاه علوم پزشکی مشهد علاقه ای به ارائه خدمات در حومه مشهد ندارد. در مشهد درمان پیدا کردند.

ردیف بودجه خالی برای ساخت بیمارستان

وی افزود: به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی، کمبود اعتبار چندین سال پروژه را در حاشیه شهر مشهد به تعویق انداخته است و جالب اینجاست که هیچ ارگانی برای تامین اعتبار در این زمینه اقدام نکرده است.

e487c373 9487 4c00 ac45 88e5e6654c7f خبر خاکستری

روحانی جیب خالی دولت را عامل تاخیر در ساخت بیمارستان در حاشیه شهر دانست و گفت: تامین تخت درمانی در حاشیه شهر مشهد تنها با تخصیص اعتبارات دولتی از سوی وزارت بهداشت امکان پذیر است.

بی میلی پزشکان و پرستاران برای حضور در حاشیه شهر مشهد

وی افزود: پس از جلسه با نماینده دانشگاه علوم پزشکی و فعالان اجتماعی در حاشیه شهر مشهد مشخص شد که یکی دیگر از دلایل تاخیر در ساخت پروژه بیمارستان حاشیه شهر مشهد بی رغبتی پزشکان و متخصصان به این امر است. بیمارستان ها در مناطق کم درآمد».

یکی از اعضای هیات امنای حومه مشهد سکوت مسئولان ساخت بیمارستان در حاشیه شهر مشهد را خیانت به حاشیه نشینان دانست و خاطرنشان کرد: پنج سال از درخواست بیمارستان در حاشیه مشهد می گذرد.

ضرورت شناسایی مناطق حاشیه شهر مشهد

روحانی اذعان داشت: اکنون زمین 5 هکتاری بیمارستان در حاشیه شهر مشهد به محل تجمع معتادان متجاهر و کارتن خواب تبدیل شده است و مسئولان چیزی جز محلی برای رویش علف های هرز و محلی برای مصرف مواد باقی نگذاشته اند.

723dd7a3 925b 4da3 a29f b403b96f8a60 خبر خاکستری

وی افزود: هزاران متر از زمین های حاشیه شهر مشهد برای احداث پروژه های اجتماعی خالی مانده است و اکنون مشکل جدی حاشیه شهر مشهد شناسایی زمین های این منطقه است.

اعتبار ساخت بیمارستان در حاشیه شهر مشهد باید سه برابر شود

عضوهیئت امنای حومه مشهد بابیان اینکه در صورت تحقق وعده ساخت بیمارستان در سال 95، هزینه ساخت آن یک سوم هزینه پیش بینی شده فعلی خواهد بود، افزود: در صورت تحقق این وعده در سال 95، هزینه ساخت آن یک سوم برآورد شده است. فقط بستری شدن در بیمارستان قابل انجام است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید