احیای واحدهای تولیدی و اقتصادی از اولویت های دولت سیزدهم است


ساعت: 20:57
تاریخ انتشار: 06/06/1401
کد خبر: 1893371

رئیسی گفت: دولت در تلاش است با احیای واحدهای اقتصادی و تولیدی با کمترین هزینه به رونق و جهش تولید در کشور دست یابد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور در جلسه امروز هیئت دولت، ارتقای تولید را از اولویت‌های دولت سیزدهم دانست و به تلاش‌های معاون اول رئیس‌جمهور و سایر دستگاه‌های ذیربط برای احیای صدها کارخانه تعطیل و نیمه‌ساخته اشاره کرد. -واحدهای تولیدی فعال در 10 ماه گذشته کرد: دولت تلاش دارد با احیای واحدهای اقتصادی با کمترین هزینه به رونق و جهش تولید در کشور دست یابد.
وی با یادآوری اهمیت آیین راهپیمایی میلیونی اربعین حسینی از تمامی دستگاه های دولتی مسئول در این حوزه خواست تا با دقت و جدیت وظایف خود را برای تسهیل در حضور همه دست اندرکاران و کاندیداها انجام دهند.

وی همچنین فرمانداران را موظف کرد: به صورت مستمر بر روند خدمات رسانی به زائران در مرزها و پایانه ها نظارت داشته باشند و در عین حال از ظرفیت تشکل های مردمی و گروه های جهادی به طور کامل استفاده کنند.

رئیسی همچنین به زائران اربعین حسینی توصیه کرد در کنار برنامه ریزی زمان سفر به عتبات عالیات از ظرفیت تمامی معابر مرزی کشور استفاده کنند تا هنگام خروج و ورود به کشور با ترافیک و مشکل مواجه نشوند.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود از تلاش تیم اقتصادی دولت برای جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی در یک سال گذشته قدردانی کرد و جذب 5 میلیارد و 160 میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در 10 ماهه دولت سیزدهم را نشانه ثبات اقتصادی دانست. در کشور.

رئیس جمهور بر تقویت بخش تولید تاکید کرد و از اقدامات برخی بانک ها در تعطیلی واحدهای اقتصادی به دلیل بدهی به بانک ها ابراز تاسف کرد و گفت: توقف تولید به هر شکلی به ضرر کشور است و هیچ بانکی حق ندارد از این موضوع عذرخواهی کند. خود واحدهای تولیدی تعطیل شود

وی با قدردانی از تلاش مسئولان اقتصادی دولت برای کاهش تورم نقطه به نقطه بر لزوم تبیین این اقدام برای نخبگان و مردم تاکید کرد و تصریح کرد: باید به مردم اطلاع رسانی شود که با وجود اصلاح نظام توزیع یارانه ها، تورم کنترل شده است. توسط دولت

رئیس جمهور با بیان اینکه تعطیلی واحدهای تولیدی تنها منجر به بیکاری، رکود و خسارت نمی شود، به معاون اجرایی رئیس جمهور، وزیر اقتصاد و رئیس کل بانک مرکزی دستور داد تا رفع مشکلات بین واحدهای تولیدی و واحدهای تولیدی را پیگیری کنند. بانک ها.

دیدگاهتان را بنویسید