وقتی تصمیماتی برای نظارت و تشویق واحدهای تولیدی و صنعتی گرفته می شود/ عبور از تلاطم بازار خودرو از دیگر دستاوردهای دولت سیزدهم است.


ساعت: 11:09
تاریخ ارسال: 08/04/1401
کد خبر: 1906071

ایرج حسن پور گفت: تدوین سیاست ها و بسته های تشویقی و رفع موانع تولید و سرمایه گذاری برای نظارت و رونق واحدهای تولیدی یکی از مهمترین دستاوردهای تجاری در دوران استقرار دولت سیزدهم است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ ایرج حسن پور مدیرکل صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار عصرهامون با اشاره به دستاوردها و اقدامات مهم کسب و کار در دوران تاسیس دولت سیزدهم اظهار داشت: فعال سازی و احیای 2 هزار 504 واحدهای صنعتی متوقف شده و استراحت در داخل و خارج از محل، تدوین سیاست ها و بسته های تشویقی و رفع موانع، ساماندهی شفاف سازی و تسهیل فرآیندهای صدور مجوز و اجرای ضوابط و مقررات مربوط به اتصال مجوزها به پرتال ملی و راه اندازی بازار خدمات تجاری که در مرحله اول 34 خدمات تجاری شناسایی شده و بخش های آن سازماندهی و عملیاتی می شود.

وی افزود: 7 هزار و 640 قرارداد کاربری برای املاک صنعتی، واگذاری 3 هزار و 100 هکتار از شهرک های صنعتی به سرمایه گذاران جدید، افزایش 5 هزار و 925 هکتاری مساحت نواحی صنعتی و نواحی صنعتی، ایجاد هزار و 996 هکتار زمین صنعتی و گازرسانی به 29 شهرک، تحویل 463 لیتر در ثانیه آب و 723 مگاوات برق برای شهرک ها، اتصال 2 هزار و 448 تصفیه خانه از جمله اقدامات زیربنایی برای سرمایه گذاری در شهرک های صنعتی بود.



گذر از تلاطم بازار خودرو پس از چندین سال متوالی

مدیرکل استان سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به لزوم ساماندهی به وضعیت آشفته صنعت خودرو، برنامه تحول این صنعت به مدت چهار سال و در سه مرحله طراحی شده است.


وی ادامه داد: اقدامات انجام شده در حوزه تحولات خودرویی که شامل تولید انواع خودرو در 6 ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته است. وانت، 48 درصد وانت، 585 درصد اتوبوس، 51 درصد کامیون، کامیون و تراکتور، 183 درصد موتور سیکلت 50 درصد رشد داشته است.


حسن پور گفت: با وجود محدودیت های بین المللی کشورهای تولیدکننده خودرو، به دلیل محدودیت های ویروس کرونا شکل گرفت و منجر به کاهش تولید آن در دنیا و افزایش تعداد خودروها در پارکینگ ها شد. برنامه عملیاتی تامین قطعات حساس و مهم وارداتی تعداد خودروهای معیوب در پارکینگ از 170 هزار دستگاه در آذرماه سال گذشته به صفر در مهرماه کاهش یافته است که نشان از مدیریت و دسترسی به جریان تولید دارد.


وی افزود: بدهی معوقه شرکت های خودروسازی نسبت به مدت مشابه سال گذشته 13 درصد کاهش داشته و سهم خودروسازان کوچک از 7 درصد در سال 1400 به 15 درصد در سال جاری رسیده است.


مدیرکل سمت استان با بیان اینکه تولید خودروهای بی کیفیت مانند تیبا سمند و پژو 405 در سال 1401 متوقف شد، اذعان داشت: قرعه کشی از محصولات سایپا حذف شد و این اقدام به دلیل افزایش تولید و تعادل عرضه بوده است. و تقاضا در بازار


وی با بیان اینکه ممنوعیت واردات خودرو در سال 1401 برداشته شد و مراحل واردات آغاز شد، گفت: خودروهای جدید از جمله تارای برقی، ری رئوتی اف 11 در ایران وارد شده و تولید انبوه آن در تاریخ 1396/07/19 برنامه ریزی شده است. ماشین جدید ساخته شد


حسن پور با اشاره به پروژه های فناوری در صنعت خودرو گفت: خودروهای خودران و متصل، تولید زیرسازی خودروهای برقی، تولید اتوبوس های برقی، تولید گیربکس اتوماتیک و دو نفره کوچک آغاز شده است.


به گفته وی؛ گارانتی خودروسازان به سه سال یا 600 هزار کیلومتر افزایش یافت.


مدیرکل صامت استان گفت: شناسایی 300 پروژه جدید برای ارتقا و کیفیت خودروها در کوتاه مدت و بهبود نسبی این سازه های فلزی که بخشی از آن در شرکت های خودروسازی و بخشی دیگر تکمیل می شود. تا پایان سال تکمیل شود.


وی افزود: فرآیند واگذاری خودروسازان از اسفندماه سال گذشته با انعقاد قراردادهای ارزش گذاری سهام آغاز شد و ارزش گذاری دارایی دو گروه سایپا و ایران خودرو در مردادماه به پایان رسید و آگهی فروش اولیه منتشر شد.


حسن پور خاطرنشان کرد: ایجاد کنسرسیوم برای ایجاد مرکز تست تصادف، ایجاد سامانه ردیابی کیفی توسط شرکت بازرسی کیفی و ایجاد سامانه پایش مصرف سوخت خودروسازان از دیگر اقدامات ارتقای کیفیت خودروها است. .


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید