حمایت از کلینیک صنعتی در راستای تشخیص راکد بودن واحدهای تولیدی/ ظرفیت های بومی در حوزه تولید و صنعت


ساعت: 16:08
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۲۰
کد خبر: 1807410

کلینیک صنعتی به منظور شناسایی و رفع مشکلات واحدهای صنعتی در زمینه های علمی، مالی، حقوقی و بازاریابی و ارائه مشاوره های لازم به افراد تأسیس شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش بالا، در سال های اخیر بسیاری از واحدهای صنعتی مجبور به توقف و کاهش ظرفیت تولید شده اند و جای تاسف است که سرمایه گذاری هایی که می تواند اشتغال و خودکفایی ایجاد کند، اما به دلیل تصمیمات نادرست، تا زمان ایجاد راکد یا دچار بحران شده است. بحران برای حل مشکلات واحدهای صنعتی و بحران ها و موانع تولید رفع و احیا شد.

در این راستا باید راهکارهایی برای بقای واحدهای صنعتی و احیای واحدهای صنعتی و بازگشت آنها به زنجیره تولید اتخاذ شود، ارائه راهکار.

یکی از اقدامات مناسب برای برون رفت از مشکلات واحدهای صنعتی کلینیک تخصصی بازرگانی در کشور، ارائه راهکارهای متناسب با کسب و کار و توان مالی آنها است که این کلینیک در ساختار واحدهای صنعتی به صورت سیار شکل گرفته است. . در هر استان تا راه نجات اقتصاد در کشور باشد.



328279d4 2095 46ca 924e 248a057f392c خبر خاکستری

هفتمین کلینیک سیار مشاوره کسب و کار با حضور مشاوران مجرب بخش خصوصی و سازمان بسیج مهندسین صنایع مازندران و مدیران تولیدی در شهرک صنعتی بندپی شرق برگزار شد و واحدهای تولیدی شهرک صنعتی رجا بابل از مشاوره تخصصی بهره مند شدند.

مسئول درمانگاه صنعتی بسیج استان مازندران در حاشیه این مراسم در گفتگو با خبرنگار ما با تبریک ایام الله دهه فجر گفت: خدمات صنعتی و مشاوره ای در حوزه های مختلف تجاری از جمله فروش و بازاریابی، مالیات، تامین اجتماعی و سرمایه گذاری و تامین مالی، تشخیص و بهینه سازی سیستم، توسعه مدیریت و منابع انسانی تخصصی برای واحدهای تولیدی در نواحی صنعتی رایگان.


میشم رایت آزاد گفت: این کلینیک به عنوان یک مرکز درمانی عمل می کند که پس از تشخیص عارضه در نسخه اولیه، موارد لازم برای بیمار تجویز می شود و درمان درد در مرحله اول و سپس در مرحله بعد برای بیمار تجویز می شود. کارخانه با یک مشاور قرارداد می بندد و در مرحله بهبود کسب و کار با شرکت می ماند تا مشکل را حل کند.


وی افزود: استفاده از مشاوره های تخصصی برای واحدهای تولیدی بسیار مفید است و در این واحدهای صنعتی با استفاده از این مشاوران عمر واحدهای صنعتی افزایش یافته و زنده می ماند.


این کارمند ادامه داد: هدف از ایجاد کلینیک تخصصی سیار مشاوره کسب و کار که با همکاری سازمان بسیج مهندسین صنایع و شرکت شهرک های صنعتی استان مازندران و به همت کانون بسیج مهندسین صنعتی بابل انجام شد، ارتباط مستمر علم و دانش را برقرار می کند و قطعاً هم صنعت و هم تولید در فرآیند تولید تأثیر خواهند داشت.



f9274e31 f27b 4f09 9037 043165563ab5 خبر خاکستری

رئیس هیئت مدیره شرکت شهرک های صنعتی مازندران با اشاره به اینکه کلینیک تخصصی بازرگانی بیمارستانی برای درمان بیماران صنعتی است، گفت: این کلینیک عمدتاً برای رفع مشکل طراحی نشده، بلکه در شهرستان ها طراحی شده است. با استفاده از تجربیات و دانش مشاوران با تمامی عناوین اعم از بازاریابی، فروش، بازرگانی و مسائل مالیاتی قانونی و کلیه عناوین مرتبط با صنعت به صورت جامع به مشکلات واحدهای صنعتی در تمامی بخش ها می پردازد و راهکار ارائه می دهد.


محسن طالبی گفت: البته در سال های اخیر واحدهای تجاری زیادی به صورت پراکنده در جامعه صنعتی ایجاد شده است اما هیچ کدام مانند این کلینیک به صورت تخصصی وارد عرصه نشده اند چرا که در این زمینه مشاور هرگز موفق نبوده است. حل کردن همه مشکلات بخش صنعت وجود ندارد و این نیاز به کارت تخصصی دارد که در این کلینیک به آن پرداخته می شود.


وی ادامه داد: این کلینیک دو سال است که به صورت تخصصی فعالیت می کند و توسط هیئت امنا اداره می شود. اعضای آن رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت و معاونت صنایع کوچک و همچنین تشکل‌های بخش خصوصی رئیس خانه صمت هستند.

fecf7cd5 501f 4fe9 a39a 16231fe3a26f خبر خاکستری


طالبی در پایان گفت: در مشاهدات اخیر این کلینیک گامی در جهت تشخیص واحدهای صنعتی راکد برداشته است که می تواند آنها را به چرخه تولید بازگرداند و یا قبل از اقدام به واحدهای صنعتی توصیه هایی برای برداشتن گام صحیح داشته باشد تا اینکه صنعت بعداً مشکل پیدا می کند.»


اکنون باید نگاهی به صنایع مختلف نساجی، چینی، چوب و کاغذ، مس، آلومینیوم، سرب، روی، ریخته گری، سیمان، کاشی و سرامیک، صنایع قند و روغن، نفت، صنایع شیمیایی و دارویی، صنایع لبنی و لبنیات، شیشه ، آجر، گچ، سنگ و فولاد. سایر صنایع کوچک تبدیلی بار دیگر با ارائه مشاوره های تخصصی تجاری و پشت سر گذاشتن راهکارهای مناسب برای رفع موانع تولید به امید روزهای پر رونق و کاهش موانع تولید برای خودکفایی ایران مقتدر به روزهای پررونق خود خواهند رسید.

به گزارش بالا، شهرک صنعتی بندپی شرقی با مساحت 146 هکتار در سال 92 به تصویب هیئت وزیران رسید و کار ساخت آن از سال 96 آغاز شد.

تاکنون با 159 سرمایه گذار در شهرک صنعتی شرق بندپی قرارداد منعقد شده است که از این تعداد 104 واحد در حال بهره برداری با حجم سرمایه گذاری 2614 میلیارد ریال و اشتغال 2 هزار و 675 نفر در این شهرک صنعتی هستند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید