«بیکاری و گرانی» عامل مشکلات/ امید جوانان لرستانی احیای واحدهای تولیدی راکد است.


زمان: 09:32 ساعت
تاریخ انتشار: 14/09/12
کد خبر: 1811950

احیای واحدهای تولیدی راکد دوای درد بیکاری است که نوید افق روشنی را برای گام بزرگ دولت اصلی در احیای واحدهای تولیدی راکد در لرستان می دهد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سفیر کشور گفت: بیکاری واژه سختی برای جوانان است، خانواده های زیادی با این مشکل مواجه هستند و تعطیلی مراکز صنعتی در سال های اخیر باعث افزایش بیکاری و افزایش جویندگان کار در بسیاری از شهرها شده است.

کمتر خانواده ای است که طعم تلخ بیکاری را نچشیده باشد، جوانانی که پس از ناامید شدن از یافتن شغل، یا به شهرهای دیگر می روند و یا گاهی به مشاغل کاذب روی می آورند و در این راه استعداد خود را هدر می دهند. البته برخی از جوانان نیز به دلیل بیکاری زیاد و بیکاری دچار مشکلات و آسیب های اجتماعی می شوند.

نرخ بیکاری از شهری به شهر دیگر متفاوت است، اما در برخی استان ها از جمله لرستان این رقم بسیار بالاست و بسیاری از جوانان از بیکاری رنج می برند، در حالی که نرخ بیکاری از شهری به شهر دیگر متفاوت است، اما امروزه جوانان روستایی از شهرستان و جوانان. مردم شهرها برای یافتن کار به شهرهای دیگر می روند.

حدود 20 درصد اشتغال استان لرستان در صنعت است، اما متأسفانه با تعطیلی و نیمه تعطیلی واحدهای تولیدی به دلایل مختلف، این واحدها یکی پس از دیگری راکد و تعطیل شدند و کارگران زیادی بیکار شدند که در مجموع حدود 1180 نفر تولید کردند. واحدها در استان 30 درصد تعطیل و بخشی دیگر از بلوک ها با نیمی از ظرفیت اشغال شده است که در این بلوک های راکد بالغ بر 20 هزار میلیارد تن سرمایه وجود دارد که با احیای آنها علاوه بر پویایی تولید می توان شاهد اشتغال زایی نیز بود.


c6cf6793 0b75 4982 bd1d c654ee5695bf خبر خاکستری


احیای 1715 واحد تولیدی راکد در سال جاری

رسولیان، مدیرعامل شهرک صنعتی کشور گفت: استان لرستان دارای واحدهای راکد بوده و از ابتدای امسال تاکنون 36 واحد راکد احیا شده است که البته 1715 واحد راکد در کشور در سال جاری بازسازی و به تولید بازگشته است.

آذرماه امسال آیت الله رئیسی و هیات وزیران با توجه ویژه و احیای واحدهای صنعتی علاوه بر تولید، اشتغال و رفع بیکاری به استان لرستان سفر کردند.


12 طرح اشتغالزایی هدیه سفر رئیس جمهور به لرستان

سیدرضا فاطمی امین وزیر صمت گفت: ۱۲ طرح با اشتغالزایی بیش از ۳۵۰۰ شغل در لرستان اجرا می شود که با ۷۸۰ میلیارد تن سرمایه گذاری می شود که علاوه بر تولید، اشتغالزایی در استان نیز موثر است.

وی افزود: همچنین 50 میلیارد تن برای سامان کاشی بروجرد در نظر گرفته شده که با رفع مشکلات و احیای این واحد زمینه اشتغال حدود 400 نفر را فراهم می کند و همچنین 52 میلیارد تن برای زیرساخت های شهرهای صنعتی در نظر گرفته شده است.


b40b5ba5 ced9 4236 8492 2088e8b84dc9 خبر خاکستری


اکثر مصوبات سفر ریاست جمهوری اعلام شد

مهرداد ویسکرمی در گفت و گو با خبرنگار سفیرافلاک گفت: واحدهای تولیدی اصلی راه اندازی شده یکی از کارخانه های پارسیلون است که برای آن پروژه بررسی نحوه کار و کار راه اندازی شده است و در خصوص موضوعات خاص حقوقی ممیزی غیررسمی، اصل بدهی مالیاتی پرداخت شده و نامه ای نوشته شده است که پیگیر هستیم در صورت بخشودگی جرایم و غرامت شرایط تسهیل شود.

وی افزود: پس از حسابرسی باید اقدامات دیگری انجام شود و سپس بانک ها همکاری کنند. البته تجهیزات سالمی در این واحد وجود دارد که استفاده نشده است و برخی از دستگاه ها به روز شده اند و برخی قدیمی هستند و با تغییر تولید قابل استفاده مجدد هستند. .

نماینده مردم خرم آباد در مجلس شورای اسلامی گفت: در مورد واحد فولاد نیز اقدامات لازم انجام شده و مشکل خاصی وجود ندارد و امیدواریم پارسیلون به زودی وارد مدار تولید شود.

ویسکرمی گفت: اکثر مصوبات سفر ریاست جمهوری ابلاغ شده است اما با توجه به اینکه رئیس جمهور هر هفته به استان سفر می کند حجم کار زیاد است اما پیگیری های لازم در حال انجام است تا کار به سرعت پیش برود.

وی گفت: در حوزه راه آهن و سد معشورا وام هایی در نظر گرفته شده است که سعی می شود همان طراح و پیمانکار باشد و به قرارگاه خاتم واگذار شود تا هم از بودجه جاری و هم از بودجه جاری کار انجام دهند. پاکیزگی در این راستا همه مدیران باید برای جهاد تلاش کنند تا بتوانیم در جهت تحول و توسعه استان گام برداریم.

فرهاد زیویار استاندار لرستان گفت: در راستای پیگیری مصوبات سفر رئیس جمهور به لرستان، مرحله اول شامل 374 میلیارد وجه نقد است و در آینده نزدیک این اعتبار به پروژه های استان تزریق خواهد شد. از آن احساس خواهد شد. خواهیم دید.


5622128c 5fb9 4df8 ad45 63eaf266526a خبر خاکستری


توزیع 100 میلیارد فولاد برای تعمیرات برودتی و کاشی

سیروس ابراهیمی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان در گفتگو با خبرنگار سفیرافلاک اظهار داشت: در سفر آذرماه رئیس جمهور به استان لرستان 69 طرح اقتصادی به ارزش 7 هزار و 700 میلیارد تن و 340 میلیون یورو مورد بررسی قرار گرفت. در استان اعلام شده است.

وی افزود: از 69 طرح اقتصادی، 12 طرح مصوبه و طرح در حوزه موانع و تولید است که برخی از آنها تاکنون اجرایی شده است و یکی از منابع آن تبصره 18 است که در یکی از طرح ها 2400 میلیارد تن است. توسعه روستایی از این میزان تاکنون 200 میلیارد تن تخصیص یافته است.

معاون هماهنگی اقتصادی استاندار لرستان گفت: علاوه بر این 50 میلیارد تن فولاد به یخچال بوژان و 50 میلیارد تن به کارخانه کاشی بروجرد تخصیص داده شده است که در کنار این دو اقدام دیگر در صنعت از جمله صدور مجوز برای علوفه است. پلدختر و امحال مراکز ارزی بایر افلاک هستند.

ابراهیمی گفت: دریافت موافقت شهرک صنعتی بروجرد شماره 3، وصول پایانه صادراتی لرستان، تامین برق با هزینه 20 میلیارد تنی از دیگر اقداماتی است که تاکنون انجام شده و پیگیری ها برای حصول نتیجه ادامه دارد. صنعت و حل بخشی از مشکل اشتغال.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید