اختصاص ۷۱۰ میلیارد ریال اعتبار برای افزایش ظرفیت، یا احیاء واحدهای تولیدی راکد استان ایلام

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری ایلام از اختصاص ۷۱۰ میلیارد ریال اعتبار برای افزایش ظرفیت، یا احیاء واحدهای تولیدی راکد استان ایلام خبر داد.


به گزارش خبرگزاری موج ایلام، شهریار عباسی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام  در آئین افتتاح کارخانه سیم و کابل افشان شهرستان ملکشاهی گفت: در راستای تقویت فعالیت های اقتصادی واحدهای تولیدی و صنعتی، دولت اقدام به ایجاد ظرفیت های مناسبی برای توسعه این واحد ها نموده است.

 عباسی با اشاره به اختصاص مبلغ ۷۱۰ میلیارد ریال اعتبار برای احیاء واحدهای راکد و یا افزایش ظرفیت آنها در سال جاری در سامانه احیاء نهاد ریاست جمهوری، اظهار داشت: مولفه های بهره مندی از تسهیلات مذکور، راه اندازی و احیاء مجدد واحدهای راکد و غیرفعال و نیز افزایش ظرفیت تولید و اشتغال واحدهای فعال می باشد.

وی بازار مصرف محصولات تولیدی استان را مناسب دانست و گفت: علاوه بر تامین بازار داخلی، مرز مهران نیز ظرفیت مناسبی برای صادرات کالاهای تولیدی مازاد است، که این امر رونق صادرات را نیز به دنبال خواهد داشت.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان نیز در این برنامه که بجای واژه آئین افتتاحیه، از آئین راه اندازی مجدد و احیاء واحد سیم و کابل کیان افشان ملکشاهی نام برد، گفت: امیدواریم با تولید و اشتغالی که در این واحد و واحدهای تولیدی دیگر در ملکشاهی ایجاد و یا تثبیت می شود، شاهد توسعه همه جانبه این شهرستان باشیم.

رضا محمدرحیمی بیان داشت: در سال جاری در استان ایلام، ۲۳ واحد تولیدی و صنعتی، احیاء و یا افزایش ظرفیت داشته اند، که از این تعداد، ۸ واحد تعطیل و غیرفعال، مجددا به چرخه تولید بازگشته و ۱۵ واحد نیز افزایش ظرفیت محسوس تا ۸۰ درصد داشته اند.

وی خاطرنشان کرد: در کنار همه مشکلات و مسائل موجود جا برای کار و خدمت وجود دارد و آینده ای روشن و امیدوار کننده در انتظار استان می باشد.

مدیرکل صمت استان، با اشاره به اینکه واحد سیم و کابل کیان افشان ملکشاهی، پس از یک وقفه ۱۰ تا ۱۲ ساله و در قالب نهضت احیاء، به چرخه تولید بازگشته است، گفت: این کارخانه با تولید سالانه ۹۵۰۰ تن انواع سیم و کابل برق، در زمینی به مساحت ۵۶۰۰ متر مربع و با سرمایه گذاری  بیش از ۳۰۰ میلیارد ریال، زمینه اشتغال ۲۱ نفر را در فاز اول، در شهرستان ملکشاهی فراهم ساخته است.

لازم به ذکر است، در ادامه سفر معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار، به شهرستان ملکشاهی، که با همراهی مدیرکل صمت استان و تعدادی از مدیران کل دستگاه های اجرایی و مدیران عامل بانک ها و همراهی فرماندار این شهرستان صورت پذیرفت، از چند واحد تولیدی دیگر نیز بازدید و مسائل و مشکلات آنها مورد بررسی قرار گرفت.



آیا این خبر مفید بود؟


دیدگاهتان را بنویسید