پرداخت سه هزار میلیارد ریال برای واحدهای تولیدی دام و طیور/ کردستان رتبه اول تولید مرغ گوشتی در منطقه را دارد.


ساعت: 13:29
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۶/۲۲
کد خبر: 1897007

معاون بهبود امور دام سازمان جهاد کشاورزی کردستان:

گوشت مرغ به عنوان یکی از مهم ترین اجزای سبد غذایی خانوارهای ایرانی این روزها در بازار کردستان با افزایش قیمت مواجه است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش کُردتودی، مرغ یکی از اجزای اصلی سبد غذایی بخش قابل توجهی از خانوارهای ایرانی است، اما از دو سه روز پیش قیمت مرغ گرم در بازارهای کردستان افزایش یافته است. تجهیزات جزو بهترین استان هاست و طبق آمار در شش سال اخیر ظرفیت مرغداری های استان سه برابر شده و یکی از قطب های مهم تولید گوشت مرغ در کشور است.


کردستان از نظر تولید جوجه گوشتی رتبه اول را در مناطق غرب و شمال غرب کشور دارد

معاون دامپروری سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: کردستان از نظر تولید مرغ گوشتی رتبه اول را در مناطق غرب و شمال غرب کشور دارد.

معاون فرزاد در نشست مرغداران گفت: مرغداری های کردستان در تولید مرغ گوشتی در رتبه هشتم کشور قرار دارند.

این معاونت در خصوص واحدهای مرغداری دارای پروانه بهره برداری افزود: 752 واحد دارای پروانه بهره برداری با ظرفیت 15 میلیون قطعه جوجه در سال در استان کردستان وجود دارد که از این تعداد 51 واحد در حالت توقف فعالیت هستند.

وی در خصوص کارگاه های مرغ تخمگذار نیز گفت: در حال حاضر 13 واحد دارای مجوز فعالیت هستند که از این تعداد 6 واحد فعال است و 17 واحد مرغ گوشتی داریم که 2 واحد غیرفعال است.

این معاونت با تاکید بر فعال شدن واحدهای تولیدی گفت: این 2 واحد تولید مرغ مادر گوشتی مستقر در شهرستان های سنندج و بانه مراحل فعال سازی آنها در دستور کار قرار دارد.

معاون بهبود امور دام سازمان جهاد کشاورزی کردستان ادامه داد: بیش از 90 درصد واحدهای صنعت طیور در مقایسه با سایر صنایع فعالیت و عملکرد خوبی دارند.

یک معاون گفت: بیش از 14 هزار نفر در صنعت طیور استان شاغل هستند و نزدیک به 100 هزار میلیارد ریال در این صنعت سرمایه گذاری شده است.


ec5a0b5e a21e 41ba 9b39 73f153790d64 خبر خاکستری


11 واحد پرورش شترمرغ، بوقلمون و بلدرچین در این منطقه وجود دارد.

در ادامه جمشید ویسی، مدیر امور شعب بانک کشاورزی کردستان گفت: در اجرای طرح همسان سازی یارانه ها، 3 هزار میلیارد ریال به 2400 تولیدکننده دام و طیور پرداخت شد.

وی گفت: پرداخت کمک به مرغداران پس از اجرای طرح همسان سازی یارانه ها یکی از اقدامات اصلی این بانک برای تامین سرمایه در گردش واحدهای دام و طیور با نرخ سود مناسب است و تاکنون این تسهیلات در قالب صورت گرفته است. مبلغ این طرح بالغ بر سه هزار میلیارد تومان است.» حتی در روزهای تعطیل نیز به متقاضیان کمترین زمان ممکن پرداخت شده است.

ویسی گفت: حمایت از واحدهای تولیدی دام و طیور و صنایع وابسته یکی از اولویت های این بانک در پرداخت تسهیلات است و در سال های اخیر واحدهای تولیدی فعال در این بخش از این تسهیلات بهره مند شده اند.

ویسی از صدور کارت دامداری جدید با سقف اعتبار 2 میلیارد ریال و نرخ سود 10 درصد خبر داد و افزود: در راستای حذف ارز ترجیحی برای کمک به دامداران و عشایر سازوکار 200 میلیونی به آنها پرداخت شد. تحت عنوان کارت دام.

مدیر شعب بانک کشاورزی کردستان ادامه داد: دامداران با استفاده از این کارت دام از تسهیلات مراکزی که مورد تایید جهاد کشاورزی استان هستند برای خام فروشی مواد دامی استفاده کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید