672 واحد مرغ گوشتی فعال در استان یزد/ استان یزد رتبه اول تولید گوشت بلدرچین و بلدرچین


ساعت: 09:42
تاریخ ارسال: 1401/06/14
کد خبر: 1895170

مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی استان یزد اعلام کرد؛

محمدزاده کراتی مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی استان یزد گفت: استان یزد در تولید گوشت بلدرچین و کبک با تولید بیش از 68 هزار تن گوشت طیور مقام اول کشور را به خود اختصاص داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حسین محمدزاده کراتی در گفتگو با خبرنگار یزدرسا با اشاره به فعال بودن واحدهای مرغ گوشتی در استان گفت: استان یزد دارای 672 واحد مرغ گوشتی فعال با تولید بیش از 68 هزار تن گوشت طیور در کشور است.

وی افزود: واحدهای مرغ گوشتی استان در سال گذشته بیش از 34 میلیون قطعه جوجه تولید کردند.

مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی استان یزد بیان کرد: استان یزد با تولید بیش از 68 هزار تن گوشت طیور در رتبه یازدهم کشور قرار دارد.

وی با اشاره به صادرات گوشت مرغ استان افزود: در زمینه صادرات گوشت مرغ برخی از مرغداری های استان با زنجیره های تولید استان فارس همکاری می کنند.

مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی استان یزد تصریح کرد: تولید گوشت مرغ در استان حدود 35 هزار تن بیش از نیاز شهروندان یزدی است و در حال حاضر استان یزد مشکلی برای تامین گوشت مرغ ندارد. .

وی تصریح کرد: در حال حاضر میزان جوجه ریزی تا حدودی کاهش یافته است که توسط مدیریت تولید در سطح وزارتخانه های استان جبران می شود.

محمدزاده تصریح کرد: میانگین سرانه گوشت مرغ در استان 28 کیلوگرم است و از سال گذشته تا پایان خرداد ماه امسال قیمت گوشت مرغ به دلیل تامین مواد اولیه بسیار مقرون به صرفه تر از گوشت قرمز برای مصرف کننده است. با ارز ترجیحی

مدیر تولیدات دام و طیور جهاد کشاورزی استان یزد تصریح کرد: سرانه مصرف مرغ در برخی استان ها از جمله یزد به 32 کیلوگرم افزایش یافته است.

وی افزود: سال گذشته 24 هزار تن گوشت بلدرچین و 113 تن بلدرچین در مرغداری های یزد تولید شد.

محمدزاده گفت: هزار و 700 نفر در واحدهای پرورش و تولید مرغ در استان یزد فعالیت می کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید