افزایش 15 درصدی تولید مرغ گوشتی در استان قزوین / جمعیت دام سبک در استان به بیش از یک میلیون رسید

وی افزود: حدود چهار سال است که وضعیت مطلوبی در زمینه مرغداری داریم و خوشبختانه مورد خاصی از آنفلوانزای پرندگان که در مرغداری مشکل ایجاد کند نداشته ایم.

مدیرکل دامپزشکی قزوین ادامه داد: خوشبختانه در زمینه بیماری های دامی وضعیت خوبی داریم و هیچ حادثه ای در استان نداشته ایم که مشکل خاصی برای دامداران استان ایجاد کرده باشد.

زینالی گفت: از نظر تولید مرغ گوشتی در وضعیت بسیار خوبی قرار داریم به طوری که سال گذشته 15 درصد بیشتر از سال 99 تولید داشتیم و امیدواریم در سال جدید نیز این روند ادامه داشته باشد.

وی بیان کرد: وضعیت استان در تولید دام سبک و سنگین نیز مناسب است به طوری که جمعیت دام سبک استان به بیش از یک میلیون و 250 هزار راس رسیده است که در جذب این جمعیت در استان بی سابقه است. استان

مدیرکل دامپزشکی استان قزوین با اشاره به وضعیت خوب دام ها گفت: مازاد.


تولید روزانه 300 تن تخم مرغ در استان قزوین

زینالی با اشاره به وضعیت مطلوب تولید مرغ تخمگذار گفت: روزانه 300 تن تخم مرغ در استان قزوین تولید می کنیم که شاید فقط یک پنجم مصرف استان باشد و مازاد آن صادر شود.

وی گفت: از نظر ذخایر گوشت قرمز و سفید منجمد وضعیت خوبی در استان داریم و ذخیره سازی در سردخانه ها صورت گرفته است.

مدیرکل دامپزشکی قزوین افزود: روزانه بیش از 120 تن گوشت مرغ و سایر طیور در استان تولید می شود و مازاد آن به استان های تهران و البرز ارسال می شود.

زینالی در خصوص قاچاق دام گفت: با توجه به اقدامات و هماهنگی های انجام شده بین دستگاه ها در این زمینه، اکنون نسبت به سال 98 که با بحران قاچاق دام مواجه بودیم، وضعیت بهتری داریم و تعداد کشفیات بسیار زیاد است و کمتر است. نسبت به سال های گذشته.»

وی افزود: گشت های مشترک با پلیس راهنمایی و رانندگی در زمینه کنترل قاچاق احشام در نظر گرفته شده که اقلامی را که حمل نمی شود و به کشتارگاه ارسال می کنند، ضبط می کنند.

مدیر کل دامپزشکی استان قزوین گفت: 4 کشتارگاه طیور در استان داریم که یکی از آنها در زمینه پرورش بوقلمون، کپک و بلدرچین و مابقی در زمینه کشتار طیور فعالیت می کنند.

زینالی گفت: همچنین کشتار دام نسبت به سال گذشته به طور میانگین 30 درصد افزایش داشته و محصولات آن در سراسر استان توزیع می شود.

وی در خصوص بحث نظارت اذعان داشت: تمامی کشتارگاه های استان ناظر شرعی و ناظر بهداشتی دارند و تمامی کشتارگاه ها نیز ناظر دولتی دارند که بر تمامی امور کشتارگاه نظارت دارد.

مدیرکل دامپزشکی استان قزوین گفت: امسال در راستای روال نوروزی سال‌های گذشته، اداره کل دامپزشکی استان طرح تقویت کنترل‌های کشتارگاه‌ها را از 14 اسفند 93 آغاز کرد و تا 14 فروردین 87 ادامه داشت.

زینالی گفت: اکنون طبق سنوات گذشته طرح افزایش نظارت در ماه مبارک رمضان طرح ضیافت نام دارد که امسال بلافاصله پس از تقویت نظارت های نوروزی آغاز شده و تا 23 اردیبهشت ادامه دارد.

وی در پایان گفت: برنامه تقویت نظارت بر کشتارگاه ها در زمینه ذبح قانونی و بهداشتی آغاز و بحث ها به صورت شبانه روزی پردازش و به واحد فروش تحویل می شود که توسط 18 تیم انجام می شود. از دامپزشکان

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید