افزایش بی سابقه کشتار دام در استان قزوین/ وجود 10 هزار دام مازاد در واحدهای صنعتی قزوین


زمان: 09:19
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۲/۲۶
کد خبر: 1839161

حمید زینلی با بیان اینکه در روزهای اخیر روند بی سابقه ای در افزایش کشتار دام سبک و سنگین در استان داریم، گفت: تعداد دام های مازاد در مجموع 150 هزار واحد صنعتی استان 10 هزار راس است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حمید زینلی در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ وی با اشاره به وضعیت گوشت قرمز در استان گفت: در روزهای اخیر شاهد افزایش بی سابقه کشتار دام سبک و سنگین در استان بوده ایم.

وی افزود: روز شنبه 130 راس گاو و 410 راس راس در کشتارگاه زیاران و 160 راس گاو و 600 راس راس در کشتارگاه دشت بره کشتار شدند.

مدیرکل دامپزشکی استان قزوین ادامه داد: با توجه به افزایش قیمت مرغ و مواد اولیه دام، 10 هزار جلد برای دام و 30 هزار جلد برای لاشه دام افزایش قیمت داشتیم.

تقاضا کاهش یافت

این کارمند با افزایش قیمت ها با کاهش تقاضا مواجه شد: دیروز 60 راس گاو و 120 راس در کشتارگاه زیاران و 170 راس گاو و 300 راس راس در کشتارگاه دشت بره کشتار شدند.

زینلی گفت: موضوعی که در آینده با آزادسازی مواد اولیه خواهیم داشت بحث ذبح دام مازاد در واحدهای دامپروری صنعتی استان خواهد بود چرا که به دنبال تک تولیدی و تعداد دام مازاد هستند. 150000 راس واحد دامپروری صنعتی در روستا است.

مدیرکل دامپزشکی استان گفت: دام های مازاد با توجه به شرایطی که در آینده باید پیش بینی کنیم یا خیلی پیر هستند یا از نظر اقتصادی صرفه اقتصادی ندارند.

خروج مرغ و مرغ زنده از روستا باید ممنوع شود

وی ادامه داد: واحد دامداری صنعتی در طول سال باید 20 درصد دام ماده را حذف کند تا جایگزین شود و بتواند گله را حفظ کند.

این مسئول در پایان گفت: نکته دیگر در خصوص مرغ زنده این است که طبق مصوبه این وزارتخانه باید از خروج مرغ های زنده و مرغ های ذبح شده از استان جلوگیری شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید