احیای واحدهای تولیدی راکد یکی از راهبردهای اصلی و اولویت اقتصادی استان فارس است.


ساعت: 21:50
تاریخ انتشار: 09/08/1401
کد خبر: 1914602

یزدی گفت: احیای واحدهای تولیدی راکد راهبرد و یکی از راهبردهای اصلی و اولویت اقتصادی استان، سازمان حراست فارس و وزارت حراست است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از شیرازحمیدرضا ایزدی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس در چهارصد و شصت و هشتمین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان و کارگروه احیای واحدهای تولیدی راکد و نیمه فعال گفت: این جلسه ، موارد، مسائل و مشکلات 35 واحد تولیدی از جمله درخواست تسهیلات، صدور پروانه، تعیین تکلیف بدهی ارزی، مسائل وثیقه و رفع انسداد حساب ها و … از جمله مواردی بود که صاحبان واحدهای تولیدی و صنعتی به منظور رفع موانع و مشکلات، همگان به بیان سوالات و مشکلات خود پرداختند، مسئولان و مدیران حاضر در این جلسه راهکارهایی را برای رفع موانع پیش رو ارائه کردند و تصمیماتی برای رفع مشکلات مطرح شده اتخاذ کردند، همچنین رفع شد. باید اقدامات لازم برای رفع موانع پیش روی شرکت های تولیدی انجام شود.

گفتنی است تعدادی از واحدهای تولیدی و صنعتی راکد، واحدهای زیر 50 درصد ظرفیت و واحدهای با ظرفیت بالای 50 درصد ظرفیت تولید در کارگروه احیا و افزایش ظرفیت تولید و کمک به فعال سازی و افزایش ظرفیت تولید و تصمیمات لازم برای ایجاد اشتغال اتخاذ شده است.

وی با اشاره به تمرکز بر فعال سازی، توانمندسازی و بازگرداندن واحدهای صنعتی و تولیدی به زنجیره تولید با تشکیل کارگروه احیا و راه اندازی مجدد واحدهای تولیدی و صنعتی راکد و نیمه فعال برای افزایش ظرفیت تولید و ایجاد اشتغال پایدار، افزود: احیا واحدهای تولیدی راکد، راهبردی و یکی از راهبردهای اصلی و اولویت اقتصادی استان، سازمان حراست فارس و وزارت حراست است.

ایزدی با تاکید بر کمک های فنی و اعتباری به واحدهای راکد افزود: این واحدها با مشکلاتی همچون تامین سرمایه ثابت و در گردش، کمبود مواد اولیه، مشکلات زیرساختی، مالیات، بیمه، مشکلات قانونی، کمبود نقدینگی و فرسودگی و قدیمی مواجه هستند. ماشین آلات بهینه سازی در خط تولید با استفاده از ابزارهای مختلف حمایتی، قانونی و اجرایی از جمله ستاد تسهیل و رفع گلوگاه های تولید، نظارت، بررسی و عیب یابی عملکرد واحدها با همکاری دستگاه های مرتبط به منظور رفع گلوگاه ها و بازگرداندن آنها مواجه است. واحدهای راکد به چرخه تولید با راندمان بالا و ظرفیت کامل با جدیت دنبال می شود.

رئیس سازمان حراست استان فارس تصریح کرد: یکی از اهداف کارگروه احیاء و راه اندازی واحدهای تولیدی راکد و رفع مشکلات و موانع بر سر راه آنها برای ادامه تولید، افزایش بهره وری، صادرات و حفظ اشتغال است.

وی با اشاره به روند رشد و تولید اقتصادی افزود: رشد، توسعه و افزایش بهره وری، تقویت صنایع و کیفیت کالاها نقش مهمی در توسعه متوازن اقتصادی، افزایش صادرات و بهبود وضعیت معیشتی مردم دارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید