حمایت 10 هزار میلیارد تومانی دولت برای احیای واحدهای تولیدی عمدتا خرد، کوچک و متوسط


ساعت: 18:49
تاریخ انتشار: 1301/07/10
کد خبر: 1900744

نماینده دولت از احیای واحدهای اقتصادی خبر داد.

مدنی گفت: دولت از طریق 5 بانک 10 هزار میلیارد تومان وام داده است تا زمینه احیا را عمدتاً در اختیار بنگاه های خرد، کوچک و متوسط ​​قرار دهد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش معاونت توسعه روستایی، سید امیرحسین مدنی نماینده دولت در نهضت احیای واحدهای اقتصادی راکد و نیمه راکد گفت: با برنامه ریزی انجام شده در سال جاری با سرمایه گذاری 1500 میلیارد تومانی دولت در مدل های مختلف. و ظرفیت های بازار سرمایه، 7500 میلیارد تومان از منابع این بازار به سمت احیای واحدهای تولیدی راکد و نیمه راکد هدایت می شود.

سید امیرحسین مدنی اظهار داشت: با تشکیل دفتر تخصصی احیای واحدهای اقتصادی در سازمان بورس و اوراق بهادار به دستور معاون اول رئیس جمهور، هم اکنون پس از عقد قرارداد با 5 پلتفرم مجوزدار و تسهیل شرایط؛ در حال حاضر پس از انعقاد قرارداد با 5 پلتفرم مجوزدار، در سازمان بورس و اوراق بهادار، در حال انجام است. 7 شرکت غیرفعال و نیمه خاموش از طریق تامین مالی جمعی در فرابورس احیا شدند و با توجه به منابع موجود پیش بینی می شود این تعداد به 100 شرکت برسد که هر کدام به طور متوسط ​​10 میلیارد تومان نیاز دارند. سرمایه در گردش افزایش یابد.

نماینده دولت در نهضت احیای واحدهای اقتصادی تاکید کرد: در این سرمایه گذاری که از طریق بسترهای فرابورس اعلام می شود، پس از ارزیابی دقیق سکوهای دارای مجوز توسط شرکت های نیازمند سرمایه در گردش؛ ضمانت نامه ها از طریق صندوق ها و با 20 درصد سرمایه گذاری دولتی و 80 درصد سرمایه گذاری عمومی کل سرمایه در گردش بلوک ها تامین می شود.

وی افزود: در روش جمع سپاری علاوه بر مشارکت مردم در بازار سرمایه برای تحریک تولید، سرمایه های راکد و نیمه راکد مردم در شرکت ها نیز عملا به چرخه تولید و اشتغال زایی بازگردانده می شود.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور گفت: یکی دیگر از روش های حرکت برای احیای واحد اقتصادی برای هدایت منابع بازار سرمایه به سمت تولید، راه اندازی صندوق های خصوصی (PE) است که امسال 7 مورد راه اندازی شد. صندوق هایی با مجموع سرمایه گذاری 5000 میلیارد تومانی با رویکرد احیای واحدهای راکد و نیمه راکد برنامه ریزی شده است که تاکنون آمادگی برای مجوزها و فعالیت 5 صندوق تضمین شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 8 درصد از تولید ناخالص دنیا در صندوق های سرمایه گذاری خصوصی است، افزود: ایجاد شرکت تخصصی تامین سرمایه با هدف و رویکرد حمایت از تولید و احیای واحدهای اقتصادی از دیگر برنامه ها است. جنبش احیای واحدهای اقتصادی

مدنی گفت: روش دیگری که در حرکت از طریق بازار سرمایه دنبال می شود، طرح شرکتی است که مشارکت مردم از طریق این بازار و مشارکت بخش خصوصی منجر به احیای واحدهای راکد و نیمه راکد به صورت زنجیره ای و خوشه ای می شود. تخصصی خواهد شد.

نماینده دولت در نهضت احیای واحدهای اقتصادی با اشاره به اینکه تاکنون 54 هزار واحد صنعتی، معدنی، کشاورزی و خدماتی راکد و نیمه راکد در کشور شناسایی شده است، تاکید کرد: دولت هم اکنون در راستای تحقق این امر است. احیای واحدهای عمدتا خرد، کوچک و متوسط ​​معاون اول رئیس جمهور 10 هزار میلیارد تومان منابع از طریق 5 بانک برای اعطای تسهیلات اختصاص داده است که طبق ابلاغ بانک مرکزی شرایط انتقال آن به راکد و نیمه راکد فراهم شده است. واحدهای اقتصادی به زودی اعلام می شود.

مدنی ادامه داد: سرمایه گذاران شرکت کننده در پروژه ها در بسترهای تامین مالی جمعی به ازای مبلغ سرمایه گذاری، «گواهی مشارکت» مورد تایید شرکت فارکس دریافت می کنند که از طریق حساب کاربری خود در پلتفرم ها قابل مشاهده و دریافت است. علاوه بر این، طرح های سرمایه گذاری دارای ضمانت «تعهد پرداخت» هستند که اصل یا اصل و سود را تضمین می کند. این ضمانت نامه ها توسط صندوق های تحقیق و فناوری یا بانک ها صادر می شود.

دیدگاهتان را بنویسید