برای افزایش سطح تعامل بین سایپا و بانک آینده تفاهم نامه امضا شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از سایپانیوز ; در این مراسم محمدعلی تیموری مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا به بیان شرایط آخرین حضور یک ساله خود در شرکت سایپا پرداخت و گفت: در مدت حضورم در سایپا با شرایط سخت و معوقات بانکی و معوقات محصولات ناشی از شرایط در سایپا مواجه بودیم. شرکت..

وی افزود: در گذشته تولیدات در کف پارکینگ ها کسری و ناقص بود که باعث بحران مالی شد و تولید روزانه گروه سایپا به 1200 دستگاه رسید..

تیموری تصریح کرد: خوشبختانه با تلاش همه کارکنان و مدیران گروه سایپا در حال حاضر عقب ماندگی نداریم و تولید به صورت ترانزیت مستقیم است و علیرغم حذف سه خودروی پرسرعت در سال جاری، با اقدامات انجام شده. در حالی که تولید به بیش از 2 هزار قطعه در روز رسیده است.

وی افزود: سال گذشته 40 هزار میلیارد تومان فروختیم و امسال این رقم به 80 هزار میلیارد تومان و تا پایان سال به 100 هزار میلیارد تومان می رسد و این در حالی است که تغییری در آن ایجاد نشده است. قیمت محصولات محدوده محصول را تغییر داد.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا خاطرنشان کرد: خوشبختانه در فروش محصولات تجاری 80 درصد، شاهین 45 درصد و کوییک اتوماتیک نزدیک به 300 درصد رشد داشته ایم. او دو برابر شده است.

وی افزود: امسال با توجه به ائتلاف راهبردی دو شرکت سایپا و ایران خودرو به دنبال ایجاد شرایط مناسب و استفاده از توان مشترک برای ارتقای موثر تولید و خدمات هستیم.

تیموری تصریح کرد: بر این اساس تاکنون دو نمایندگی مشترک ایجاد کرده و از نقاط قوت خود متقابل استفاده و بهره برداری می کنیم و تصمیم داریم تا پایان سال آینده بیش از 50 نمایندگی مشترک در سراسر کشور ایجاد کنیم..

وی با اشاره به اینکه بانک آینده اولین بانکی بود که در دوران مدیریت جدید با سایپا همکاری کرد و با شرایط سخت حاکم بر سایپا به کمک سایپا آمد، افزود: در آن زمان سایپا در کمترین میزان تولید خود بود. و خودروهای ناتمام بی کیفیت تولید شد و سایپا تفاهم نامه اولیه ای را با بانک آینده منعقد کرد که تاکنون شرایط آن محقق شده است..

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا گفت: امروز تفاهم نامه جدیدی با بانک آینده منعقد شد و امیدواریم با این تفاهم نامه بتوانیم محصول را توسعه دهیم و 8 خودروی جدید را که در سال آینده به بازار معرفی خواهیم کرد و افزایش دهیم، تحویل دهیم. فعالیت در زنجیره تامین و خدمات پس از فروش که تحقق تولید و اشتغال است، باید حضور موثری داشته باشیم و این امر تنها با حمایت و کمک نظام بانکی محقق خواهد شد.

وی افزود: امسال نزدیک به 3000 نفر در شرکت های خودروسازی و قطعه سازی گروه سایپا مشغول به کار شده اند که امیدواریم با افزایش تولید و تنوع محصولاتی که در سال آینده خواهیم داشت، اشتغال خوبی در کشور ایجاد کنیم..

تیموری تصریح کرد: زیرساخت های تمامی سیستم های بانکی مانند زنجیره تامین مالی، اوراق پله ای و غیره. در بانک آینده به صورت آنلاین در دسترس است و می توانیم زنجیره تولید قطعات و زنجیره تامین و خدمات پس از فروش را در این شرایط قرار دهیم تا پول با روش های مناسب و از طریق سیستم ها و ابزارهای مالی بین سازنده قطعه و زنجیره به گردش درآید. برای خدمات پس از فروش

وی با اشاره به نشست هفته گذشته معاون بازرسی کل کشور با خودروسازان گفت: این جلسه با حضور معاون ایمنی وزیر، مدیران عامل شرکت های خودروسازی سایپا و ایران خودرو، نمایندگان سازمان های بورس کالا، حمایت از مصرف کنندگان برگزار شد. تحریم های دولتی به منظور بررسی وضعیت عرضه محصولات خودرویی در بورس کالا انجام شد..

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا افزود: بورس کالا به مدت 90 روز برای فروش فوری محصول شاهین سایپا است و مابقی پیش فروش خودروسازان همچنان پابرجاست و سایپا تاکنون نیمی از آن را فروخته است. فروش اضطراری آن در بورس کالا این توضیحات به صورت کامل در این جلسه ارائه شد.

وی افزود: در این جلسه مقرر شد ضوابط فروش خودرو در بورس کالا در سازمان بازرسی مورد بررسی قرار گیرد و در صورت استناد به قوانین شورای اسلامی و بورس کالا، روند کار ادامه یابد در غیر این صورت. تصمیم جدیدی برای همه خودروسازان گرفته می شود و در صورت تمکین از سازمان بازرسی غیرقانونی اعلام خواهد شد..

در این مراسم شعبان مرادی، مدیرعامل آینده بانک با بیان اینکه صنعت خودرو در حال حاضر در شرایط سختی در حال تولید است، گفت: بانک آینده برای دو صنعت یکی در حوزه غلات اعتبار فراهم کرده است که باید معیشت مردم را تامین کند. و دیگری صنعت قطعه سازی است که در آن تولید و اشتغال وجود دارد.

وی با بیان اینکه بانک آینده از بدو تاسیس تاکنون مروج و حامی ساخت بوده و این امر را در صنایع مختلف به نمایش گذاشته است، افزود: امروز با حضور در سایپا توانستیم به صورت مستقیم از تولید حمایت کنیم..

مرادی گفت: بانک آینده در زمینه حمل و نقل و امور مالی در صنعت خودرو فعال است و بر این اساس مقید و موظف هستیم با تمام توان وارد شده و گرهی در حوزه تولیدی باز کنیم..

وی با بیان اینکه همواره نوآوری هایی در سیستم های بانکی وجود دارد و بخشی از این موارد مربوط به ابزارهای موجود در بانک ها است، افزود: در سیستم بانکی ابزارهای جدیدی مانند سفته، پله و… ایجاد کرده ایم و امروز تفاهم نامه سایپا و بانک آینده برای به روز رسانی و بهبود استفاده از این ابزارها قرارداد مشترکی امضا کرد و امیدوارم بتوانیم با استفاده از این ابزارها بیش از گذشته از تولید حمایت کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید