تفاهم نامه معاونت زنان، بانک رفاه کارگران و صندوق ضمانت تعاون امضا شد.

تفاهم نامه معاونت زنان، بانک رفاه کارگران و صندوق ضمانت تعاون امضا شد.

تفاهم نامه همکاری بین معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، بانک رفاه کارگران و صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون برای اجرای مصوبه ستاد ملی زنان و خانواده در موضوع تسهیل ضمانت وام های بانکی منعقد شد. ایجاد شغل برای زنان، سرپرستان خانوار.

به گزارش روابط عمومی بانک رفاه کارگران، این تفاهم نامه روز شنبه 17 مردادماه طی مراسمی در محل دفتر معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری و خانم دکتر اسماعیل لالقانی مدیرعامل بانک رفاه کارگران به امضا رسید. دکتر زعفرانسی معاون تحقیقات راهبردی در امور زنان و خانواده و دکتر البرز محمدی رئیس صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون.

دکتر خزعلی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده طی سخنانی در این مراسم به اهتمام و جدیت جناب آقای دکتر خاندوزی وزیر اقتصاد و دارایی در اجرای این امر اشاره و از اقدامات ویژه تشکر کرد. وی به ارتقای معیشت زنان سرپرست خانوار پرداخت و گفت: زنان سرپرست خانوار یکی از آسیب پذیرترین اقشار هستند و در بسیاری از سفرهای استانی شاهد این هستیم که این زنان به دلیل نداشتن ضامن از تسهیلات مربوط به زنان سرپرست خانوار محروم می شوند. و حمایت مالی

وی با بیان اینکه زنان سرپرست خانواده دولت هستند و رئیس جمهور بر حمایت از آنان تاکید کرد، تصریح کرد: این تفاهم نامه زمینه اشتغال این زنان و همچنین حفظ آبرو و کرامت آنان را فراهم می کند.

معاون رئیس جمهور با قدردانی از همکاری معاونت امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه، بانک رفاه کارگران و صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون برای توانمندسازی زنان سرپرست خانوار در حوزه اشتغال زایی گفت: زنان سرپرست خانوار از امیدبخش ترین افراد برای بازپرداخت وام هستند.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با بیان اینکه بانک رفاه به عنوان اولین بانک کشور آمادگی خود را برای حمایت از توانمندسازی و توسعه اشتغال زنان سرپرست خانوار اعلام کرد، خاطرنشان کرد: بانک رفاه با توزیع اعتبار بسیار مناسب، اولین بانک کشور در امر توانمندسازی و اشتغال زنان سرپرست خانوار نقش دارد و بی شک می تواند الگوی مناسبی برای سایر بانک ها در این حوزه باشد.

به گفته معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور، حمایت بانک رفاه کارکاران از توانمندسازی و توسعه اشتغال زنان سرپرست خانوار ناشی از رویکرد ارزشمند دکتر لالقانی مدیرعامل این بانک برای ایفای نقش موثر در حوزه مسئولیت های اجتماعی

سرکار خانم دکتر هزالی نیز در حاشیه این مراسم طی سخنانی اظهار داشت: مشارکت بانک کارگران رفاه در امر توانمندسازی و توسعه اشتغال زنان سرپرست خانوار، آغاز همکاری متقابل این بانک و معاونت امور زنان ریاست جمهوری خواهد بود. و امور خانواده و بدون شک این همکاری هر روز بیشتر خواهد شد. در آینده افزایش خواهد یافت.

به گفته وی، مشارکت در آزادی زنان زندانی جرایم مالی غیرعمد یکی از زمینه های همکاری مشترک بانک رفاه کارگران و معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری خواهد بود.

دکتر مهدی مسکنی معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز طی سخنانی در این جلسه گفت: در حوزه رفاه اجتماعی و اشتغال توجه به جامعه زنان بسیار حائز اهمیت است. سرپرستان خانوار

وی با اشاره به مشکلات اخذ وثیقه وام از زنان سرپرست خانوار، افزود: با تامین 100 میلیارد ریال اعتبار اولیه از بانک رفاه کارگران و با حمایت صندوق ضمانت توسعه تعاون، دغدغه برخی از زنان سرپرست خانوار را برطرف خواهیم کرد. خانواده ها برای ایجاد شغل وجوه دریافت کنند.

معاونت امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر لزوم تسهیل در رشد تولید و کارآفرینی در کشور گفت: شاهد تلاش ویژه معاونت امور زنان ریاست جمهوری برای اجرای این تفاهم نامه بوده ایم. باید ارزیابی شود.

دکتر مسکنی دکتر اسماعیل لالقانی را از مدیران توانمند وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و شبکه بانکی کشور معرفی کرد و گفت: رشته تحصیلی دکتر لالقانی در مقطع دکتری «اقتصاد اسلامی» و به همین منظور است. به همین دلیل است که به مقوله بانکداری اسلامی توجه ویژه ای شده است.

وی افزود: تلاش وی برای حمایت از توانمندسازی و توسعه اشتغال زنان سرپرست خانوار قابل تقدیر است.

دکتر اسماعیل لالقانی مدیرعامل بانک رفاه کارگران طی سخنانی در این مراسم با اشاره به دستور رئیس جمهور مبنی بر حمایت از اشتغال خانگی و افزایش تولید در حوزه زنان سرپرست خانوار اظهار داشت: خوش بینی این بخش از خانواده را مد نظر دارد. مخاطبان سیستم بانکی نگران هستند ما این امکان را برای بهبود نداریم.

وی افزود: حمایت بانک رفاه کارگران از توانمندسازی و توسعه اشتغال زنان سرپرست خانوار برای ایفای نقش موثر در حوزه مسئولیت های اجتماعی اعمال می شود.

مدیرعامل بانک رفاه کارگران به آزادی زنان زندانی جرایم غیرعمد به دلیل کمک مالی کارکنان این بانک اشاره کرد و گفت: آزادی این زنان در قالب طرح حمایتی «مرداماد» و «عطار مهربانی» انجام شد. و با همکاری معاونت امور زنان ریاست جمهوری آماده آزادی خانواده های زنان زندانی جرائم مالی غیرعمد هستیم.

وی به حمایت بانک رفاه کارگران در حوزه سلامت اشاره کرد و این را از دیگر اقدامات بانک رفاه کارگران در حوزه مسئولیت های اجتماعی در سال های اخیر عنوان کرد و گفت: اعطای کمک های بلاعوض به دانشگاه های علوم پزشکی، مشارکت در ساخت و تجهیز تعدادی از بیمارستان های کشور، مشارکت در ساخت مراکز صحی و درمانی در مناطق محروم، مشارکت در ساخت و تجهیز خوابگاه های دانشجویی، حمایت از بخش خصوصی در بخش بهداشت، حمایت از واحدهای تولید ماسک و مواد ضدعفونی کننده، توزیع ماسک در مناطق حاشیه ای شهرهای بزرگ، ارائه تسهیلات برای فعالان حوزه سلامت و… برخی از اقدامات حمایتی بانک رفاه در سال های اخیر در حوزه سلامت در نظر گرفته شده است.

دکتر البرز محمدی، رئیس صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون نیز در این مراسم سخنرانی کرد و گفت: این صندوق در ازای دریافت اعتبار سپرده شده توسط تسهیلات اعتباری، پنج برابر مبلغ ضمانت نامه به نامزدهای معرفی شده توسط بانوان نماینده مجلس اعطا می کند. بانک رفاه کارگران. : ضمانت نامه های صادر شده توسط سایت این تفاهم نامه بابت اشتغال خرد بوده و تا سقف 1000 میلیون ریال در قالب 100 درصد اصل و سود تسهیلات توسط صندوق ضمانت می شود.

وی تصریح کرد: بانک رفاه کارگران به عنوان اولین بانک کشور از توانمندسازی و اشتغال زنان سرپرست خانوار حمایت کرده است که باید قدردان آن باشیم و امیدواریم سایر بانک ها نیز در این زمینه مشارکت داشته باشند.

وی افزود: اگر بتوانیم مشارکت سایر بانک های کشور را در این زمینه جلب کنیم، مطمئناً دستیابی به اهداف مربوطه تسهیل می شود و مشکلات زنان سرپرست خانوار در دریافت تسهیلات کار کاهش می یابد.

لازم به ذکر است ضمانت نامه های صادر شده در قالب تفاهم نامه مذکور صرفاً برای زنان سرپرست خانوار است که توسط موسسات وام دهنده یا بانک عامل تایید شده و طبق مدارک لازم در ارائه ضمانت نامه مشکل دارند و کاندیدای خرد می باشند. -امکانات ایجاد در محل کار

دیدگاهتان را بنویسید