تفاهم نامه سینمایی بین ایران و عراق امضا شد


ساعت: 13:45
تاریخ ارسال: 05/03/1401
کد خبر: 1885363

یادداشت تفاهم همکاری در عرصه سینما بین جمهوری اسلامی ایران و عراق با حضور حسن ناظم وزیر فرهنگ و گردشگری عراق و سفیر جمهوری اسلامی ایران به امضای سران سینمای دو کشور رسید. ایران، محمدکاظم الصادق.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مراسم امضای یادداشت تفاهم همکاری سینمایی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق با حضور محمد هزائی رئیس سازمان سینمایی ایران و احمد حسن موسی رئیس سینما و تئاتر دلا عراق دیروز برگزار شد. عصر در مرکز تئاتر ملی عراق.

در این تفاهم نامه هماهنگی و افزایش همکاری های دو کشور برای توسعه و پیشرفت در عرصه سینما، تبادل اطلاعات، تحقیق و انتشار آثار مشترک، همکاری در تولید آثار سینمایی (با توجه ویژه به تولید آثار کودک و نوجوان)، مستند و آثار کوتاه، ارتقای سطح دانش فنی و تخصصی از طریق انجمن سینمای جوانان ایران، تسهیل در برگزاری هفته‌های سینمایی، حضور فیلمسازان دو کشور در جشنواره‌ها و سایر رویدادهای فرهنگی، تسهیل تبادل و مشارکت تخصص در پروژه های سینمایی دو کشور از محورهای اصلی مورد توافق دو طرف است.

در کنار این بحث آموزش و تربیت نیروی انسانی، برگزاری کارگاه های تخصصی و اعزام مدرس، تولید مشترک آثار سینمایی و مستند، مشاوره برای پشتیبانی زیرساخت ها و تجهیز سالن های سینما، کمک به برگزاری جشنواره ها با ارسال فیلم و هیئت داوران و حضور کارگردانان ایرانی در عراق از دیگر موارد مورد توافق در این تفاهم نامه است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید