کهگیلویه و بویراحمد با کشور عراق تفاهم نامه همکاری امضا کرد+عکس


ساعت: 19:08
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۰۱
کد خبر: 1884977

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

معاون هماهنگ کننده و امور اقتصادی استاندار از انعقاد تفاهم نامه همکاری های تجاری، اقتصادی و سرمایه گذاری بین کهگیلویه و بویراحمد و هیاتی از پایتخت عراق خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح زاگرس ، سید احسان عسکری ظهر شنبه 10 مرداد در نشست با شورای تجارت و سرمایه گذاری و فعالان اقتصادی بخش خصوصی عراق افزود: تجارت بین ایران و عراق. در سطح استان به یک معنا مهم است، مشکلات موجود در مبادلات تجاری شناسایی و با جدیت پیگیری می شود.

وی گفت: تجارت بین المللی در بعد اقتصادی، فرهنگی و سیاسی بین کشورهای ایران و عراق صورت می گیرد و تجارت ایران و عراق بر رفاه اقتصادی مردم دو کشور تاثیرگذار خواهد بود.

عسگری گفت: پس از بازدید هیات تجاری عراق از واحدهای تولیدی استان و برگزاری جلسات حضوری در این سفر، هدف کمی در حوزه صادرات و تجارت دو کشور مورد بحث و توافق قرار خواهد گرفت.


e29138f8 d0bf 41cc af0b 4656d556bee1 خبر خاکستری

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تصریح کرد: سفر هیات تجاری عراق به یاسوج و اعزام هیات تجاری استان به عراق باید به صورت مستمر ادامه یابد تا مشکلات شناسایی و به نحو بهتری رفع شود.

عسگری خاطرنشان کرد: به منظور تسریع در کار به نمایندگی از استان کهگیلویه و بویراحمد، کارشناس ویژه و اتاق بازرگانی ماموری را برای پیگیری امور اتاق بازرگانی عراق منصوب می کند.

وی افزود: موضوع حذف یا تغییر تعرفه گمرکی باید با جدیت پیگیری شود و عراق نیز کد اقتصادی کالای مورد نظر را اعلام کند و سپس رایزنی نهایی انجام شود.

عسگری گفت: پیشنهادهای تجاری و اقتصادی برای گسترش روابط تجاری دو کشور قطعا از سوی هیئت تجاری عراق ارائه خواهد شد.


5801d300 18bf 4d3c 898b b315988d59a5 خبر خاکستری

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گفت: موضوع اخذ اقامت پنج ساله ایران یا این استان برای تجار عراقی به طور جدی در حال بررسی است.

وی افزود: تلاش تیم اقتصادی استان از جمله استانداری و اتاق بازرگانی یاسوج در راستای کمک به تجار عراقی در رسیدن به اهداف خود و رسیدن به تراز اقتصادی و تجاری مطلوب است.

عسگری گفت: تلاش تیم اقتصادی استان از جمله استانداری و اتاق بازرگانی یاسوج در راستای کمک به تجار عراقی در رسیدن به اهداف خود و رسیدن به تراز اقتصادی و تجاری مطلوب است.


d6d84c71 6454 46eb 8d57 3e592965d249 خبر خاکستری

وی افزود: در این جلسه تفاهم نامه ای بین استانداری کهگیلویه و بویراحمد و کشور عراق امضا شد.

در این راستا تفاهم نامه همکاری بین اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی یاسوج (جمهوری اسلامی ایران)، اتاق بازرگانی العماره (جمهوری عراق) و اتاق صنایع میسان (جمهوری عراق) به امضا رسید.

طرفین با امضای این تفاهم نامه تمام تلاش خود را برای گسترش روابط تجاری و اقتصادی بین استان های میسان، دیاله، کهگیلویه و بویار احمد و در سطح بالاتر بین دو کشور دوست و برادر جمهوری اسلامی عراق و جمهوری اسلامی به کار خواهند گرفت. ایران

f3455140 1016 48d3 bb6c 4b9f0a3a52f6 خبر خاکستری

هدف از انعقاد این تفاهم نامه توسعه همکاری ها و استفاده بهینه از ظرفیت ها و توانمندی های طرفین برای شناسایی فرصت ها و رفع چالش های تجاری بین استان های کهگیلویه و بویراحمد ایران و دو استان ث میسان و دیاله عراق است. همکاری مشترک



انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید