رشد 4 درصدی تخلیه و بارگیری کالا در بنادر کشور


ساعت: 17:11
تاریخ انتشار: 06/02/1401
کد خبر: 1892391

در چهار ماهه نخست امسال، تخلیه و بارگیری کالا در حوزه دریایی و بندری ۴ درصد و جابه جایی مسافران دریایی ۸۱ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، معاونت برنامه ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی عملکرد چهار ماهه امسال خود را در انواع حمل و نقل منتشر کرد. عملکرد چهار ماهه این وزارتخانه در حوزه حمل و نقل دریایی نشان از افزایش حجم تخلیه و بارگیری و همچنین جابجایی مسافر دارد.

حجم عملیات تخلیه و بارگیری در بنادر تجاری کشور در چهار ماهه امسال 51 میلیون تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل (49 میلیون تن) 4 درصد افزایش داشته است. در این راستا با نگاهی به روند 10 ساله عملیات تخلیه و بارگیری در بنادر تجاری مشخص می شود که بیشترین میزان عملیات تخلیه و بارگیری در بنادر تجاری در چهار ماهه سال 1395 به میزان 52 میلیون تن به ثبت رسیده است.

حجم عملیات کانتینری بنادر در چهار ماهه امسال 787 هزار TEU بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل (703 هزار TEU) 12 درصد افزایش داشته است.

همچنین گزارش آماری از وضعیت جابجایی مسافران (ورودی-خروجی) در چهار ماهه نخست سال جاری نشان می دهد که تعداد مسافران ورودی و خروجی از بنادر در این مدت 4.9 میلیون نفر بوده است. این آمار نسبت به مدت مشابه سال قبل (2.7 میلیون نفر) 81 درصد افزایش داشته است.

دیدگاهتان را بنویسید