پیشرفت سریع بانک مکران / تخلیه و بارگیری بیش از 53 هزار تن کالا در بندر جاسک


ساعت: 13:01
تاریخ ارسال: 1301/04/13
کد خبر: 1880763

توسعه سواحل مکران از الزامات دریادلان هرمزگانی است که رهبر معظم انقلاب نیز در سال های اخیر بر آن تاکید کرده اند. مسئولان نیز آستین ها را بالا زده اند و سازمان ها و نهادهای مختلف برای رشد و شکوفایی مردم مکران تلاش می کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش هرمز؛ توسعه سواحل مکران از الزامات دریادلان هرمزگانی است که رهبر معظم انقلاب نیز در سال های اخیر بر آن تاکید کرده اند. مسئولان نیز آستین ها را بالا زده اند و سازمان ها و نهادهای مختلف برای رشد و شکوفایی مردم مکران تلاش می کنند.

در ماه های اخیر اخبار امیدوارکننده ای در مورد توسعه مکران منتشر شده است. یک روز تأسیس مزارع پرورش ماهی و میگو، روز دیگر رونق بندر و کشتیرانی.

افزایش ارتباطات و تجارت با کشورهای همسایه را موهبتی از سوی دولت کریمه دانست و امروز شاهد رونق بنادر در سراسر کشور به ویژه در سواحل جاسک به عنوان قلب تجارت مکران هستیم.

افزایش صادرات و واردات از بنادر کشور موید لطف گسترش روابط با کشورهای دوست و همسایه است. سواحل مکران هرمزگان نیز این روزها در بازار تخلیه و بارگیری داغ است.


تخلیه و بارگیری بیش از 53 هزار تن کالا در بندر جاسک

حمیدرضا محمد حسینی تختی مدیر بنادر و کشتیرانی شهید باهنر و شرق هرمزگان در گفتگو با هرمز با بیان اینکه جاسک به عنوان قلب تجارت مکران به عنوان یک بندر بین المللی نقش تعیین کننده ای در معادلات و مبادلات کالایی در آینده خواهد داشت. وی گفت: سرمایه ایجاد لنگرگاه و دریانوردی در این بندر حیاتی است و بر اساس تعهدات خود زمینه را برای توسعه بیشتر آن فراهم خواهیم کرد.

وی با اشاره به عملیات تخلیه و بارگیری بیش از 53 هزار تن کالا در بندر جاسک در سه ماهه نخست امسال، گفت: تخلیه و بارگیری کشتی ها در بندر جاسک نیز نقش ویژه خود را در مبادلات بین المللی نشان می دهد.

شهید بهنار و مدیر بندر و دریانوردی شرق هرمزگان با بیان اینکه جاسک به دلیل فاصله کم با کشور عمان از اهمیت بالایی برخوردار است.

محمد حسینی در ادامه به عملیات تخلیه و بارگیری در بندر تیاب و سیریک اشاره کرد و گفت: در سه ماهه امسال 12 هزار و 292 تن عملیات تخلیه و بارگیری در این بندر به ثبت رسیده که نسبت به مدت مشابه قبل 316 درصد افزایش داشته است. سال گذشته نشان می دهد.


افزایش 186 درصدی عملیات تخلیه و بارگیری در بندر تیاب

وی همچنین از افزایش 186 درصدی عملیات تخلیه و بارگیری در بندر تیاب خبر داد و گفت: در سه ماهه نخست امسال 4 هزار و 598 تن کالا در این بندر جابجا شد.

مدیر بنادر و کشتیرانی شهید باهنر و شرق هرمزگان به حمل و نقل مسافر داخلی از طریق بنادر شهید حقانی و هرمز اشاره کرد و گفت: از ابتدای امسال تا پایان خردادماه 760 هزار مسافر با کشتی های مسافربری از بندر شهید حقانی جابجا شدند. نسبت به مدت مشابه سال قبل 80 درصد افزایش نشان می دهد.

محمد حسینی با اشاره به تردد مسافر از طریق بندر هرمز اظهار داشت: تردد مسافر در این بندر نسبت به سه ماهه اول سال قبل ۱۴۷ درصد افزایش یافته و ۲۹۰ هزار مسافر را به ثبت رسانده است.

به همین دلیل انتظار داریم با برنامه ریزی دقیق دولتمردان در دولت سیزدهم، شاهد رشد اقتصادی و رشد معیشتی ساحل نشینان هرمزگان به همان شکلی باشیم که رونق اقتصادی و تجاری در سواحل مکران شکل گرفت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید