سیزدهمین اقدام جهادی دولت برای کاهش قیمت کود فسفات و پتاس / توزیع 75 هزار تن کود یارانه ای در استان مرکزی

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سید علیرضا موسوی مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان مرکزی در گفتگو با دیار آفتاب؛ وی با تقدیر از هفته دولت و هفته تعاون گفت: هفته دولت فرصت مناسبی برای بیان فعالیت ها و اقدامات دستگاه های اجرایی و خدماتی است تا مردم در جریان برنامه ها و کارهای انجام شده و در حال اجرا قرار گیرند.

وی ادامه داد: شرکت خدمات حمایتی کشاورزی یک شرکت دولتی است که وظیفه توزیع نهاده های کشاورزی را بر عهده دارد و در استان مرکزی این فعالیت ها در زمینه تهیه و توزیع نهاده هایی مانند کودهای شیمیایی و بذر اصلاح شده انجام می شود.

موسوی تصریح کرد: تامین، تهیه و توزیع انواع کودهای شیمیایی با همکاری 75 دلال در شهرستان های استان مرکزی بر اساس سهمیه بندی و نقل و انتقال پول الکترونیکی انجام می شود و این در حالی است که استان مرکزی از جمله استان هایی است که دارای در چند سال گذشته شرایط مساعدی در تامین و توزیع کودهای شیمیایی داشته و جزو بهترین استان های کشور است.


کاهش 45 درصدی قیمت کودهای فسفر و پتاس در دولت سیزدهم

مدیرعامل شرکت همیاری کشاورزی استان مرکزی خاطرنشان کرد: با توجه به قیمت بالای فروش کودهای فسفاته و پتاسیمی در سال های اخیر، مصرف این کودها به شدت کاهش یافته است که منجر به کاهش عملکرد در تولید شده است. انواع محصولات زراعی و باغی در اقدامی جهادی وزارت جهاد کشاورزی در دولت سیزدهم با کاهش 45 درصدی قیمت کودهای پتاس و فسفاته از ابتدای سال جاری گام بلندی در جهت افزایش بهره وری در تولیدات گیاهی برداشته است.

وی افزود: استفاده از کودهای پتاسیم و فسفر در مقادیر مورد نیاز و توصیه شده نقش اساسی در افزایش کمی و کیفی تولیدات کشاورزی دارد، بنابراین با کاهش قیمت و اقدامات لازم برای تهیه و توزیع مصرف انجام شده است. این کودها در استان مرکزی نیز با رشد قابل توجهی همراه است.

موسوی تصریح کرد: کودهای سهمیه ای استان مرکزی در چند مرحله در آزمایشگاه های معتبر فنی و تخصصی آزمایش می شود و در صورت تضمین سلامت محصول در اختیار کشاورزان قرار می گیرد.

مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان مرکزی راه اندازی سامانه پایش کودهای شیمیایی را نقطه عطفی در حوزه پایش و کنترل کود در کشور خواند و افزود: این سامانه توسط وزارت جهاد کشاورزی طراحی و توسط وزارت جهاد کشاورزی اجرا می شود. شرکت خدمات حمایتی کشاورزی که به صورت آنلاین به سامانه پهنه بندی وزارت جهاد کشاورزی متصل است، کلیه اطلاعات و مشخصات کشاورزان اعم از سطح زیر کشت و میزان سهمیه کود آنها بر اساس کد ثبت ملی و نمایندگی فروش در قالب آن لینک می باشد. همچنین می توانید وضعیت سهمیه کود کشاورز را مشاهده کنید.

وی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از مزایای سامانه پایش کود این است که تمامی کودهای یارانه ای عرضه شده به عوامل قراردادی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی به انبار حمل و قابل نظارت است.


تشویق آزمایش خاک کیفیت محصول را بهبود می بخشد و اقتصاد کشاورز را حفظ می کند

موسوی با بیان اینکه شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان مرکزی باشگاه کشاورزان را برای رفاه کشاورزان راه اندازی کرده است، افزود: با همکاری آزمایشگاه جامع خاک، آب و گیاه جهاددانشگاهی اراک و مجتمع آزمایشگاهی ساوه برای پایش بهاره این امکان فراهم شد. ، کشاورزان ممکن است یک معرفی نامه داشته باشند. باشگاه کشاورزان شرکت کمک کشاورزی با مراجعه به آزمایشگاه مورد نظر از خدمات لازم از جمله تخفیف آزمایش خاک بهره مند شوند.

مدیرعامل شرکت تعمیر و نگهداری استان مرکزی گفت: آزمایش خاک روش بسیار خوبی برای دریافت توصیه های کودی کشاورزان با توجه به برنامه ریزی آنهاست و امیدواریم با همکاری و حمایت های لازم بتوان این امر را ارتقا بخشید زیرا بهبود می یابد. کیفیت و کمیت محصولات باعث حفظ اقتصاد کشاورز، حفظ منابع طبیعی و حفظ سلامت مزرعه و جامعه می شود.


پارسال 75 هزار تن کود یارانه ای در استان مرکزی توزیع شد.

موسوی با اشاره به فعالیت های مهم این شرکت برای حمایت از کشاورزی استان مرکزی در طول یک سال دولت سیزدهم، گفت: در این مدت 75 هزار تن کود به عوامل استان تحویل و به این ترتیب حدود 100 هزار تن انتقال پول الکترونیکی

مدیرعامل شرکت خدمات کشاورزی استان مرکزی تاکید کرد: در سال گذشته 64 هزار تن کود نیتروژن، 6 هزار و 400 تن کود فسفاته و همچنین حدود 3 هزار تن کود پتاس و در مجموع بیش از 73 هزار تن. کودهای شیمیایی بین کشاورزان استان توزیع شد.

وی تصریح کرد: پرداخت 91 میلیارد ریال حق توزیع کود به نمایندگی های استان، پرداخت 710 میلیون ریال هزینه بسته بندی و 341 میلیارد ریال اجاره مجدد برای حمل کود به خارج از استان و حمل 14 هزار تن کود برای مصرف استان مرکزی ظرفیت پیمانکاران در استان از دیگر اقدامات شرکت خدمات حمایتی کشاورزی در سال گذشته است.

موسوی با اشاره به بررسی تمهیدات لازم قبل از شروع کشت پاییزه در استان، همچنین افزود: شرکت خدمات کمکی در حال حاضر ذخایر قابل توجهی از انواع کودهای شیمیایی را در انبارهای استان آماده کرده و کشاورزان گران قیمت می توانند سهمیه خود را برای این کار آماده کنند. کشت پاییزه نیز به مراکز مراجعه نمایید. ادارات و ادارات در سطح استان به دریافت انواع کودهای شیمیایی بر اساس حواله الکترونیکی صادر شده بدون نگرانی ادامه دهند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید