ذخایر کود شیمیایی استان آماده توزیع برای فصل برداشت پاییزه 1401 / کشف و ضبط 45 تن کود شیمیایی در 17 ماه گذشته


ساعت: 15:04
تاریخ انتشار: 06/09/1401
کد خبر: 1894159

مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی خراسان شمالی اعلام کرد؛

محسن نظام دوست گفت: پنج هزار تن کود اوره، دو هزار و 300 تن کود فسفاته و 850 تن کود پتاس برای توزیع در فصل پاییز در انبارهای شرکت همیاری کشاورزی استان تحویل و ذخیره شده است. هزار تن کود اوره ساخته می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محسن نظام دوست، مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی خراسان شمالی در گفت و گو با عصرترک، اظهار کرد: با توجه به اینکه به آغاز فصل برداشت پاییزه سال 1401 نزدیک می شویم، برنامه تامین و توزیع کودهای شیمیایی حوزه کشاورزی برنامه ریزی شد. استان بر اساس فهرست پهنه بندی اراضی کشاورزی استان تنظیم می شود.

نظام دوست با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون 9 هزار تن کود اوره بین کشاورزان توزیع شده است، گفت: در حال حاضر 5 هزار تن کود اوره، 2 هزار و 300 تن کود فسفاته و 850 تن کود پتاسه ای استانی در سطح استانی تولید می شود. شرکت اسیستانس برای توزیع در فصل برداشت پاییز امسال ذخیره می شود.

وی گفت: در استان کودهای شیمیایی توسط 62 دلال توزیع می شود.

مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: 28 هزار تن کود اوره از مابقی سهمیه استان طی 7 ماه آینده توسط پتروشیمی خراسان به این شرکت تحویل داده می شود تا بین کشاورزان استان توزیع شود. در فصل برداشت پاییزه امسال

وی تصریح کرد: سهمیه تعیین شده کودهای شیمیایی که در انبارهای شرکت ذخیره می شود پاسخگوی نیاز کشاورزان پاییزه امسال است.

اما نظام دوست یادآور شد: این شرکت در دیدار با وزیر جهاد کشاورزی درخواست اختصاص سهمیه جدید سه هزار تنی کود اوره برای استان را خواهد داشت.

وی همچنین با اعلام قیمت این کودهای شیمیایی که در اختیار کشاورزان متقاضی قرار می گیرد، بیان کرد: این کودها با قیمت یارانه ای در اختیار کشاورزان قرار می گیرد.

مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی خراسان شمالی گفت: قیمت هر کیسه 50 کیلویی کود اوره 99 هزار تومان، قیمت هر کیسه کود فسفاته 50 کیلویی به طور متوسط ​​230 هزار تومان و قیمت هر کیسه 50 کیلو گرم است. کیسه کود پتاسیم به طور متوسط ​​290 هزار تومان است.

وی تصریح کرد: کشاورزان برای بهره وری محصولات کشاورزی خود علاوه بر استفاده از کودهای اوره از کودهای پتاسه و فسفاته استفاده کنند.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی خراسان شمالی در پایان از کشف و ضبط 40 تن کود شیمیایی در سال 1400 و هشت تن کود شیمیایی در پنج ماهه امسال که خارج از شبکه توزیع شده است، خبر داد و گفت: بیشترین میزان کود شیمیایی در سال 1400 و 8 تن کود شیمیایی توزیع شده است. از این تعداد محموله های کود اوره کشف و ضبط شد.

نظام دوست تصریح کرد: از سال گذشته نظارت بر روند توزیع و مصرف کودها با انسجام بیشتری همراه شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید