کشت لوبیا در چهارمحال و بختیاری آغاز شد/ پیش بینی برداشت حدود 12 هزار تن لوبیا از اراضی استان


ساعت: 09:58
تاریخ انتشار: 1401/04/05
کد خبر: 1878627

معاونت بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان:

حسین برزگر گفت: کشت باقلا از اردیبهشت ماه آغاز و تا نیمه اول تیرماه سال برداشت جاری در چهارمحال و بختیاری ادامه خواهد داشت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش جهانبین نیوز؛ حسین برزگر معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری در جمع خبرنگاران گفت: کشت باقلا از اردیبهشت ماه آغاز و تا نیمه اول تیرماه برداشت فعلی ادامه دارد.


وی افزود: سطح زیرکشت لوبیا در چهارمحال و بختیاری به 3 هزار هکتار رسیده و پیش بینی می شود تا پایان کشت به 4 هزار و 800 هکتار برسد و بیشترین سطح زیر کشت لوبیا در استان مربوط به شهرستان های شهرکرد، فارسان، لردگان و اردل است.


معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: 50 درصد از اراضی باقلا در این استان تمام شده و 50 درصد مابقی مکانیزه است.


کریمی گفت: به طور متوسط ​​از هر هکتار لوبیا 2600 کیلوگرم محصول برداشت می شود که پیش بینی می شود حدود 12 هزار تن کشت و برداشت شود.


وی خاطرنشان کرد: کشت لوبیا در چهارمحال و بختیاری به صورت مکانیزه و در 75 درصد اراضی این کشت به صورت مکانیزه است.


معاون بهبود تولید گیاهان کشاورزی جهاد چهارمحال و بختیاری افزود: ارقام باقلا کشت شده در این استان شامل قرمز، انار و سفید است.


کریمی گفت: 40 درصد غلات مصرفی چهارمحال و بختیاری برای مصرف در استان صادر می شود و مابقی محصولات به خارج از استان صادر می شود.


وی تاکید کرد: پارسال 14 هزار تن لوبیا از اراضی چهارمحال و بختیاری برداشت شد که امسال به دلیل کنار گذاشتن زمین و خشکسالی 2 هزار تن کمتر برداشت می شود.


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید