پیش بینی تولید 330 هزار تن گندم در استان زنجان / افزایش قیمت گندم تمایل کشاورزان را برای تحویل به سیلوها افزایش می دهد.


ساعت: 11:52
تاریخ انتشار: 1401/02/31
کد خبر: 1840292

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان:

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی زنجان گفت: بارندگی های خوب استان زنجان از 13 تا 28 اردیبهشت ماه پیش بینی می کند که تولید و عرضه گندم به سیلوها افزایش یابد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حسین عامری در گفت و گو با موج رسا; وی با اشاره به اینکه خشکسالی تهدیدی برای کشاورزی و گندم بارانی است، گفت: می تواند بر تولیدات کشاورزی تاثیر بگذارد و تولید را کاهش دهد.

وی با اشاره به اینکه تولید گندم بارانی وابسته به آب است و برداشت سال های گذشته نشان می دهد که هر سال بارندگی خوب و کافی است، تولید گندم افزایش یافته است، خاطرنشان کرد: تولید گندم بارانی به میزان قابل توجهی در حال افزایش است.

مدیر زراعت جهاد کشاورزی زنجان با بیان اینکه میزان بارندگی در استان در سال گذشته مناسب نبوده است، گفت: کل گندم تحویلی به کشاورزان در سیلوهای استان حدود 73 هزار تن بوده است.

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه امسال بارندگی از 14 تا 28 اردیبهشت در استان خوب بوده است، گفت: این بارندگی ها تاثیر مثبتی در افزایش عملکرد گندم خشک خواهد داشت.

عامری بیان کرد: امسال با بارندگی های مناسب تولید افزایش می یابد و با توجه به قیمت اعلام شده 11 هزار و 500 تن کشاورزان تمایل بیشتری برای تحویل گندم به سیلوها خواهند داشت.

وی خاطرنشان کرد: از مناطق کشت گندم استان که حدود 291 هزار هکتار گندم بارانی و 18 هزار هکتار گندم آبی است، امسال 330 هزار تن گندم برداشت شده و پیش بینی 290 هزار تن است.

این مسئول گفت: سال گذشته به دلیل عدم بارندگی مناسب، تولید گندم کم و سرعت تحویل کمتر بود به طوری که در سال گذشته 72 هزار تن گندم به سیلوها تحویل شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید