مزارع گندم استان زنجان به حد کنترل پوره ها رسید/ 100 اکیپ بر مزارع گندم استان زنجان نظارت می کنند.


ساعت: 12:07
تاریخ انتشار: 1401/03/19
کد خبر: 1854645

مدیر حفظ نباتات سازمان کشاورزی استان زنجان گفت:

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: بر اساس پایش های انجام شده در استان زنجان، امروزه اکثر مزارعی که با سن مادر مبارزه نمی کنند در سطح مبارزه نرم با سن پوره قرار دارند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مجید بلالی در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; وی با اشاره به اینکه آفت وابسته به سن گندم یکی از آفات شناخته شده گندم است و اکثر کشاورزان از این آفت مطلع هستند، گفت: سال هاست که شاهد مبارزه با این آفت در آن زمان بوده ایم.

وی با بیان اینکه امسال کشاورزان سازمان جهاد کشاورزی را همراهی می کنند و بیش از 86 هزار هکتار در سن مادری مبارزه کرده اند، افزود: .

مدیر حفظ نباتات سازمان کشاورزی استان زنجان مبارزه با سنپور را از هفته های اخیر آغاز کرده و گفت: بیش از 150 هزار هکتار از اراضی استان زنجان برای مقابله با آفات سن پیور سمپاشی شده است.

وی با اشاره به اینکه همکارانی از سازمان جهاد کشاورزی در میدان حضور داشتند و بیش از 100 تیم نظارتی در صبح و عصر با کشاورزان تمام وقت حضور داشتند، گفت: می دهند.

بلالی گفت: گندم یکی از محصولات استراتژیک است و برای کشور و کشاورزان مهم است.

وی گفت: از کشاورزان می خواهیم با نظارتی که در استان داشتیم با هماهنگی کارشناسان جهاد کشاورزی وارد عمل شوند تا شاهد خسارات وارده به کشاورزان باشیم. نشاشیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید