آغاز مبارزه با پوره ها در 2 سالگی در مزارع استان زنجان / پوره ها در سن 2 سالگی کیفیت محصول را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.


ساعت: 15:02
تاریخ انتشار: 1401/03/08
کد خبر: 1842345

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان:

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه در چند روز اخیر زمان مبارزه با سن مادر به پایان رسیده است، گفت: هفته گذشته مبارزه با پوره ها در سن 2 سالگی که تاثیر منفی بر کیفیت آن دارد. غلات تولید شد، آغاز شد».

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مجید بلالی در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; وی با اشاره به اینکه سن غلات یکی از آفاتی است که غلات را تهدید می کند و در مراحل مختلف رشد غلات از جمله سن مادر و سن پوره می تواند به غلات آسیب برساند، گفت: این آفت با حذف میکروب ها می تواند میکروب ها را از بین ببرد. . یا خوردن از برگ ها آسیب کمی به همراه دارد و در مرحله پوره شدن با خوردن دانه ها آسیب کیفی به محصول وارد می شود.

وی با بیان اینکه گروه های آموزشی و مشاوره ای وظیفه تشویق کشاورزان به مبارزه به موقع و موثر با پوره ها را بر عهده داشتند و به طور جدی به این موضوع پایبند بودند، افزود: تمام تلاش می شود تا کشاورزان با آسیب کمتری در سنین بالا به بهترین شکل ممکن آسیب ببینند. نوک سینه. “جلسه.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی زنجان با اشاره به اینکه امسال رکورد مبارزه با مادری در مزارع استان شکسته شد، گفت: مبارزه با مادری در سطح 86 هزار و 500 هکتار انجام شد.

وی با بیان اینکه مبارزه با پوره ها در سن 2 سالگی از هفته گذشته در مزارع استان آغاز شد، گفت: مبارزه با پوره ها در سن 2 سالگی در بیش از 2 هزار هکتار در سطح استان انجام شد.

بلالی بیان کرد: خوشبختانه امسال با توجه به اقدامات موثر و همه جانبه ای که برای کنترل سن مادر انجام شده، آسیب و شدت پوره ها کمتر مورد توجه قرار گرفته است و هدف این بود که با مبارزه با سن مادر، تراکم پوره ها کاهش یابد و آسیب کمتری در شرایط ایجاد کاهش عملکرد در گندم.

وی گفت: با توجه به اینکه در ابتدای طرح مبارزه با سن پوره ها در استان هستیم، امیدواریم میزان کنترل پوره ها نسبت به سال گذشته بین 50 تا 60 درصد کاهش یابد که علاوه بر این با افزایش کیفیت محصول، میزان سم مصرفی کمتر خواهد شد.»

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید