16 درصد واحدهای صنعتی گیلان صادرات محور هستند


ساعت: 17:25
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۱۹
کد خبر: 1889033

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی گیلان از فعالیت 17 هزار نفر در شهرستان ها و نواحی صنعتی استان خبر داد و گفت: 16 درصد از کارخانه های فعال در شهرستان ها و نواحی صنعتی گیلان صادرات محور هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش 17 آذرماه، مهدی محبوبی مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی گیلان در گفت و گوی خبری گفت: سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی با دو ماموریت تامین زیرساخت ها و ارتقا و توسعه صنعتی در 30 مرداد 1392 تاسیس شد.

وی گفت: شهرک های صنعتی گیلان دارای 33 شهرک صنعتی است که بیش از 712 واحد صنعتی فعال در آنها مستقر است و بیش از 92 درصد این صنایع را صنایع کوچک و متوسط ​​تشکیل می دهند که بیش از 45 درصد از اشتغال صنعتی کشور را به خود اختصاص داده اند.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی گیلان بیش از 17 هزار نفر در شهرها و نواحی صنعتی استان گیلان مشغول به کار هستند و افزود: حدود 16 درصد از کارخانه های فعال استان گیلان در شهرستان ها و نواحی صنعتی صادرات محور هستند. یکی از مشکلات اساسی شهرهای صنعتی بحث صادرات آنهاست.

محبوبی با تاکید بر اینکه شرکت شهرک های صنعتی به دنبال حمایت مالی و فناوری از صنایع صادرات محور استان گیلان است، افزود: استان گیلان با توجه به نوع شرایط اقلیمی و جغرافیایی که دارد در زمینه صادرات صنایع غذایی و دارویی فعالتر است. .

وی افزود: از نظر صادرات به دنبال برگزاری نمایشگاه های تخصصی بیشتر در کشورهای اوراسیا و حاشیه خلیج فارس هستیم. از طرفی ما سال گذشته و امسال در این نمایشگاه ها شرکت کردیم. اکثر واحدهای صنعتی گیلان برای نمایش محصولات تولیدی و زمینه سازی برای قراردادهای صادراتی در این نمایشگاه ها شرکت کرده اند.

محبوبی مهمترین مشکلات پیش روی واحدهای صنعتی را برشمرد و اذعان داشت: تامین منابع مالی یکی از مشکلات اساسی واحدهای صنعتی است به همین دلیل وارد این حوزه شده ایم و از صندوق ضمانت صنایع کوچک برای وثیقه گذاری وام واحدهای صنعتی استفاده می کنیم. .

وی از حل مشکل واگذاری عرصه شهرهای صنعتی و الکترونیکی شدن آن خبر داد و ابراز داشت: با این اقدام تمامی واحدهای صنعتی و سرمایه گذاران می توانند با استفاده از رایانه خانگی خود از این امکانات به صورت غیرحضوری بهره مند شوند.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان گیلان با بیان اینکه هم اکنون 72 درصد از واحدهای دارای پروانه بهره برداری در گیلان فعال هستند، گفت: در واحدهای صنعتی و نواحی صنعتی استان گیلان بیش از 74 درصد سرمایه گذاران در حال ساخت واحدهای خود هستند. برنامه ابزار هستند

محبوبی با تاکید بر اینکه در صورت رعایت نشدن زمان بندی ساخت، میدان توسط سرمایه گذار پس گرفته می شود، تصریح کرد: در دولت مردمی موفق به فسخ قرارداد بیش از هشت هکتار از این اراضی و همچنین مراحل فسخ شده ایم. از بیش از 56 واحد صنعتی با دارا به وسعت 14 هکتار نهایی شد.

وی با بیان اینکه وجود 10 تصفیه خانه به عاملی برای جذب سرمایه گذار به شهرها و نواحی صنعتی استان گیلان تبدیل شده است، گفت: یکی از کمبودهای ما در شهرک های صنعتی مشکل فضا است و نتوانستیم نیازهای لازم را جذب کنیم. فضاهای توسعه صنعتی استان برای آینده

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان گیلان خاطرنشان کرد: زیرساخت های برق، آب، گاز و تلفن در تمامی 33 ناحیه صنعتی استان گیلان وجود دارد و مشکلی در این زمینه وجود ندارد و تلاش می کنیم با توجه به توزیع، این زیرساخت ها را توسعه دهیم. زمین به سرمایه گذاران .

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید