سقف تسهیلات واحدهای صنعتی کرمانشاه افزایش می یابد/ بهره برداری از واحدهای بیواتانول و بیوایمپلنت


ساعت: 10:51
تاریخ انتشار: 05/07/1401
کد خبر: 1886240

حجت الاسلام سید جواد حسینی کیا گفت: سقف مبلغ پرداختی بانک ها برای اعطای تسهیلات در استان کرمانشاه 15 میلیارد تومان است و مابقی باید در تهران تصویب شود تا اختیارات استان کرمانشاه به بیش از این ظرفیت برسد. .

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام سید جواد حسینی کیا در گفتگو با خبرنگار مرصاد نیوز اظهار داشت: هدف از سفر اعضای صنایع و معادن به استان کرمانشاه بازدید میدانی از برخی واحدهای صنعتی استان و دیدار – چهره – بود. گفت و گوی حضوری با فعالان اقتصادی برای درک مشکلات آنان در حوزه حقوق، اجرا و اجرا را بدانند و برای رفع این مشکلات در تهران جلساتی برگزار کنند.

وی افزود: همچنین اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس سفری به شهرک سنقر داشتند و از چند واحد صنعتی و البته در آن سفر از فاز توسعه شهرک صنعتی و پالایشگاه گیاهان دارویی سنقر در این شهرستان بازدید کردند و ما نیز از آن بازدید کردند. امیدواریم اجرای آن به سرعت انجام شود

حجت الاسلام حسینی کیا بیان کرد: بیو ایمپلنت و بیو آتانل کرمانشاه که دو واحد نیمه کاره در چند سال اخیر هستند صبح امروز بازدید و توافقاتی صورت گرفت که امیدواریم بایو آتانل بر اساس آن انجام شود. تا پایان سال عملیاتی شود و ایدرو به وظایف خود عمل کند. و در بازدید از بیو ایمپلنت جلساتی در تهران برگزار شد و این موضوع که یکی از مصوبات سفر رهبر انقلاب بود باید سریعاً پیگیری شود و اشتغالزایی خوبی برای استان کرمانشاه ایجاد شود.

وی بیان کرد: یکی از مهمترین دستاوردهای سفر اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس به کرمانشاه این است که پس از بازگشت اعضای کمیسیون، مصوبات این سفر پیگیری می شود و در این راستا جلساتی با ایمیدرو برای ردیابی برخی از مناطق استان کرمانشاه برگزار می‌شود و مرزهای آنها کوچک و سپس آزاد می‌شود و این امر در واحدهای نیمه کاره کار بزرگی است.

عضوکمیسیون صنایع و معادن شورای اسلامی گفت: در حوزه قانون گذاری نیز پیگیری های لازم برای رفع موانع انجام شده است و به عنوان مثال در این خصوص پیگیری می شود که حدود مبلغ پرداختی بانک ها برای اعطای تسهیلات در استان کرمانشاه 15 میلیارد تومان است و مابقی باید در تهران تایید شود تا اختیارات استان کرمانشاه به بیش از این ظرفیت برسد.

حجت الاسلام حسینی قیاء تصریح کرد: موضوع دیگری که مطرح شد این است که وظیفه ماشین آلات معدنی پنج درصد است و باید پیگیری های لازم انجام شود تا در آینده نزدیک به یک درصد کاهش یابد و این اقدام بسیار خوبی برای مردم است. مایل به واردات ماشین آلات صنعتی هستند.

وی افزود: استاندار کرمانشاه و فعالان صنعتی مطالبات دیگری نیز داشتند که مقرر شد در کمیسیون صنایع و معادن مجلس پیگیری شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید