آزمایش بیواتانول از نیمه اول سال جاری آغاز می شود/ بی توجهی به نوسازی صنایع


ساعت: 17:43
تاریخ انتشار: 05/06/1401
کد خبر: 1886183

معاون نوسازی و بهره برداری سازمان توسعه و نوسازی صنایع ایران:

فرشاد مقیمی گفت: در حوزه بیواتانول طبق برنامه ریزی های انجام شده در اسفند ماه 1400 برنامه ما عقب نمانده و از نیمه اول شهریور ماه تست این دستگاه را آغاز خواهیم کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش مرصاد نیوز، فرشاد مقیمی در نشست فعالان اقتصادی استان کرمانشاه با اعضای کمیسیون صنایع و نایب رئیس شورای اسلامی، اظهار داشت: دو مصوبه بیواتانول و بیو ایمپلنت از جمله نتایج سفر مقام معظم رهبری به استان کرمانشاه که در دستور کار قرار گرفت.

معاون نوسازی و بهره برداری سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران افزود: در زمینه بیواتانول طبق برنامه ریزی های انجام شده در اسفند 1400 برنامه ما عقب نمانده است و آزمایش این واحد را در سال 1390 آغاز خواهیم کرد. نیمه اول شهریور

این مسئول بیان کرد: طبق آزمایشات و… از دی ماه امسال اولین واحد تولید بیواتانول کشور در استان کرمانشاه به تولید انبوه می رسد.

وی تصریح کرد: این واحد اولین واحد تولیدی در کشور است که توانستیم دانش خود را برای آن بومی سازی کنیم که در جریان اجرای این طرح، شرکای خارجی با اعمال تحریم های جدید از قرارداد خارج شدند و تجهیزاتی که در اختیار داشتیم. قرار بود 60 درصد خارج از کشور باشد رد شد و امروز با افتخار اعلام می کنیم 70 درصد تجهیزات توسط 38 سازنده داخلی تامین شده است.

مقیمی با اشاره به اینکه سرمایه در گردش بیواتانول در سفر رئیس جمهور به استان کرمانشاه به تصویب رسیده است افزود: تمام امکانات را بسیج کرده ایم تا در زمان مقرر این پروژه ها به بهره برداری برسد.

وی با تاکید بر لزوم نوسازی صنایع گفت: سیاست کلان کشور بر موضوع سرمایه گذاری متمرکز است اما موضوعی که مغفول مانده بحث نوسازی صنعتی است که باید در این حوزه مورد بررسی قرار گیرد.

مقیمی خاطرنشان کرد: برخی از صنایع استان که محصولات مورد نیاز کشور را دارند به دلیل قدیمی بودن تجهیزات نمی توانند تولید کنند و یکی از راهکارها نوسازی صنایع از جنبه های مختلف است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید