رشد 83 درصدی فروش شرکت های ثبت شده در نیمه اول سال جاری / نرخ بازده اوراق با درآمد ثابت حدود 22 درصد است.

ساعت: 12:02
تاریخ انتشار: 14/04/08
کد خبر: 1779134

مدیرعامل فرابورس ایران از رشد 83 درصدی فروش شرکت ها در شش ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: سود خالص شرکت ها در بازار سرمایه در نیمه اول سال 1400 نسبت به سال گذشته. 72 درصد افزایش نشان می دهد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ امیر هامونی مدیرعامل فرابورس ایران شب گذشته در ساعت 21:00 در استودیوی خبر صداوسیما درباره وضعیت بازار و کل زیان در بورس گفت: افرادی که از بهمن ماه در بازار سرمایه سرمایه گذاری کرده اند. در سال 1999 علیرغم زیان های بازار به بازدهی خوبی دست یافته اند و از نظر متغیرهای اساسی مانند فروش شرکت ها، سود خالص و … نیز شاهد رشد هستیم.

وی از رشد 83 درصدی فروش شرکت ها در 6 ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و افزود: همچنین سود خالص شرکت ها در بازار سرمایه در نیمه اول سال 1400 نسبت به سال قبل از آن. 72 درصد افزایش نشان می دهد.

مدیرعامل فرابورس ایران با اشاره به اینکه نرخ بازده اوراق با درآمد ثابت چندان تحت تاثیر قرار نگرفته و حدود 22 درصد است، گفت: در تحلیل بنیادی شرکت ها، متغیرهایی مانند سطوح فروش، سود و حتی را شاهد هستیم. کلان. شاخص‌های کالایی مانند قیمت‌های جهانی. «مس، نفت برنت و غیره در حال افزایش هستند.

هامونی گفت: دستورالعمل بازاریابی با اصلاحاتی در بورس تصویب شده است که به بهبود نقدینگی بازار کمک می کند.

مدیرعامل فرابورس در پاسخ به این سوال که آیا فروش صکوک در بازار سرمایه باعث کاهش شاخص شده است، گفت: دولت از اواخر روز دوشنبه سوم آبان ماه هیچ صکوکی اعم از اوراق دولتی یا اسناد خزانه اسلامی در بازار سرمایه نفروخته است. ارزش کل معاملات فرابورس 37 تریلیون تن به عملیات بازار آزاد اختصاص یافت که سیاست پولی و مربوط به معاملات اوراق بهادار بین بانک مرکزی و بانک‌های تجاری است.

وی در پایان با تاکید بر اینکه عملیات بازار و فروش صکوک در بازار سرمایه توسط دولت دو مقوله مجزا است، خاطرنشان کرد: فعالان بازار سرمایه، سهامداران و سرمایه گذاران باید در تحلیل خود به این موضوع بپردازند و توجه داشته باشند که از پایان شهریورماه دولت اقدامی انجام داده است. صکوک را در بازار نفروشید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید