رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس: در 30 استان کشور با کمبود سرم و دارو مواجه هستیم/ با سفارش کاغذی این مشکل حل نمی شود.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس: در 30 استان کشور با کمبود سرم و دارو مواجه هستیم/ با سفارش کاغذی این مشکل حل نمی شود.

روز جدید رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با انتقاد از نبود عزم و اراده برای حل مشکل کمبود دارو تاکید کرد: در حال حاضر کودکان و سالمندان در معرض آنفولانزا و سرماخوردگی قرار دارند و این بیماری ها رو به افزایش است اما با کمبود سرم و آنتی بیوتیک به ویژه برای ما در 30 استان کشور با کودکان روبرو هستیم.

حسینعلی شهریاری با انتقاد از اینکه کمبود دارو ادامه دارد و حل نشده است، گفت: بارها در جلسات ستاد مبارزه با کرونا این موضوع را مطرح و یادآوری کرده ام اما با وجود همه پیگیری ها و برگزاری جلسات. توسط کمیسیون بهداشت و من، در اکثر استان ها کمبود وجود دارد. ما با مشکل جدی روبرو هستیم.

وی افزود: در حال حاضر کودکان و سالمندان در معرض آنفولانزا و سرماخوردگی قرار دارند و این بیماری ها در حال افزایش است اما در 30 استان کشور با کمبود آنتی بیوتیک به ویژه برای کودکان مواجه هستیم.

نماینده مردم زاهدان در مجلس یازدهم، ادامه کمبود سرم در کشور، قوانین بانکی و گمرکی، بیمه ها، کمبود مواد اولیه، درخواست شرکت های دارویی برای افزایش هزینه های حمل و نقل و تعرفه های تجاری را از عوامل واقعی این بیماری دانست. کمبود دارو و سرم

شهریاری با بیان اینکه 60 تا 70 درصد تولید داروی کشور در اختیار شرکت ها و بنگاه های شبه دولتی است، تصریح کرد: نمایندگان مجلس تحت فشار زیادی هستند و مردم در خصوص کمبود دارو به ما مراجعه می کنند و وظیفه ما پیگیری و هشدار و پیگیری است. اعلام خطر کرد زیرا مجلس به تنهایی تصمیم نمی گیرد.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس یادآور شد: رئیس جمهور بارها از مسئولان ذیربط درخواست کرده است که قیمت داروها را افزایش ندهند و کمبود دارو و سرم را برطرف کنند، اما متأسفانه هیچ اقدامی در این زمینه انجام نشده است. . مردم با کمبود دارو مواجه هستند، چه کسی باید پاسخگوی آن باشد؟

وی با انتقاد از اینکه اراده جدی برای رفع کمبود دارو وجود ندارد، گفت: این مشکل با سفارش کاغذی حل نمی شود و اگر فکری عاجل در این زمینه نباشد، نارضایتی روزافزون را به دنبال خواهد داشت و مشکل کمبود دارو باید وجود داشته باشد. به مشکلات کنونی کشور اضافه نشود

دبیرکل مجمع خیرین سلامت کشور اضافه کرد: متاسفانه خانواده های شهدا و جانبازان نیز به دلیل بدهی های بنیاد بیمه شهید به روز با مشکل تامین دارو مواجه هستند و این در حالی است که مجلس بودجه ای را برای این امر در نظر گرفته است. این موضوع مهم است و ممکن است گوش شنوایی برای شنیدن این مشکلات داشته باشد. درست است که بخشی از مشکلات کشور از ناحیه دشمن خارجی است، اما نباید چشمان خود را بر روی واقعیت ها ببندیم و برای حل مشکلات کاری نکنیم.

وی با تاکید بر اینکه باید ستاد عملیاتی مشکلات دارو و درمان کشور تشکیل شود و به صورت انفرادی اقدام نشود، تصریح کرد: نسبت به کمبود دارو در تابستان و بهار امسال هشدار دادیم و تاکید کردیم که این کمبود نباید انجام شود. be مجاز به انتشار در فصول پاییز است. و زمستان خواهد آمد، اما متأسفانه به آن توجه نشد. البته وزارت بهداشت به تنهایی نمی تواند مشکل کمبود دارو را حل کند و دولت، بانک مرکزی، گمرک و مجلس باید همکاری و تعامل مناسبی داشته باشند. انتظار می رود رئیس جمهور دستور ایجاد اردوگاهی را برای حل مشکلات در حوزه دارو و درمان در اسرع وقت صادر کند.

دیدگاهتان را بنویسید