بیمارستان ها و مراکز درمانی کمبود «سرم» ندارند/سرم بر اساس اولویت توزیع می شود.


ساعت: 15:54
تاریخ انتشار: 24.07.1401
کد خبر: 1903715

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی زنجان؛

معاون غذا و داروی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی زنجان با بیان اینکه کمبود سرم در کشور وجود دارد، گفت: بر اساس اولویت بندی و نیاز درمانی بیماران به سرم، توزیع سرم در بیمارستان ها انجام می شود. مراکز، اورژانس، درمانگاه روستایی و در نهایت درمانگاه شبانه.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علیرضا حچیکت در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; وی با بیان اینکه کمبود سرم در کشور وجود دارد، گفت: با توجه به اینکه حوزه بیمارستان و بیماران در مراکز درمانی در اولویت تامین سرم هستند، توزیع سرم در این مراکز طبق روال انجام می شود.

وی افزود: بر اساس اولویت بندی نیاز به توزیع سرم در مراکز بیمارستانی، اورژانس، درمانگاه روستایی و در نهایت درمانگاه های شبانه روزی داریم.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی زنجان با بیان اینکه تا حد امکان سرم تهیه و در اولویت توزیع خواهیم کرد، گفت: در صورت رفع مشکل؛ سرم به تدریج در تمام داروخانه های منطقه توزیع می شود.

وی با تاکید بر اینکه این سرم در حال حاضر در تمامی بیمارستان ها و مراکز درمانی برای درمان بیماران موجود است، ابراز امیدواری کرد بر اساس برنامه ریزی های انجام شده در آینده نزدیک انواع سرم های تزریقی در اختیار بازار دارو و داروخانه قرار گیرد. مشکل کمبود حل خواهد شد

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید