سرم کافی در کشور وجود دارد/ماهانه هفت میلیون سرم باید تولید کنیم


ساعت: 14:15
تاریخ ارسال: 10/01/1401
کد خبر: 1919300

وزیر بهداشت در خصوص تامین سرم مورد نیاز کشور گفت: سرم کافی در کشور وجود دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ بهرام عین اللهی وزیر بهداشت با اشاره به تامین سرم مورد نیاز کشور گفت: سرم به اندازه کافی در کشور وجود دارد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: ذخایر سرم هم اکنون از 33 درصد به 57 درصد افزایش یافته است و در دو ماه آینده این ذخایر به 100 درصد خواهد رسید.

وی خاطرنشان کرد: با اقدامات انجام شده در سال آینده مشکل و کمبودی در حوزه سرم و دارو نخواهیم داشت.

به گزارش ایرنا، کمبود برخی فرآورده های دارویی پرمصرف در فصول سرد سال و همچنین سرم در کشور که به گفته مسئولان ناشی از شیوع زودهنگام آنفلوآنزا از یک سو و تخلف برخی از آنهاست. شرکت های دارویی در تولید و بازاریابی. آیت الله رئیسی پس از استماع گزارش وزارت بهداشت به این وزارتخانه دستور داد تا برای رفع این مشکل اقدام فوری انجام دهد.

مشکل کمبود سرم و دارو با راه اندازی خطوط جدید تولید سرم در برخی شرکت های دارویی و افزایش فعالیت آنها حل شد و بخشی از نیاز کشور با واردات تامین شد.

همچنین گمرک قبلا 9 درصد عوارض از تولیدکنندگان دارو دریافت می کرد که رقم بالایی بود و با تصویب ستاد تنظیم بازار این عوارض به یک درصد کاهش یافت. با تسهیلات در نظر گرفته شده و کاهش عوارض گمرکی شاهد افزایش تولید داخلی دارو خواهیم بود.

به گفته وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با توجه به مصرف بالای سرم در کشور نیاز به تولید هفت میلیون سرم در ماه داریم اما با توجه به نیاز کشور ماهانه 600 هزار سرم نیز وارد می کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید