نرخ اعتیاد زنان در ایران بسیار پایین است/ فضای درمانی کافی برای زنان معتاد در کشور وجود دارد.


ساعت: 15:40
تاریخ انتشار: 1301/09/12
کد خبر: 1915401

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر در بیست و نهمین جلسه کمیته ویژه زنان و خانواده گفت: میزان اعتیاد زنان در ایران بسیار پایین است و اصلا قابل مقایسه با کشورهای اروپایی نیست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ اسکندر مومنی دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر در بیست و نهمین جلسه کمیسیون تخصصی زنان و خانواده اظهار داشت: انتظار داریم زنان به عنوان بخشی از جامعه به پیشگیری از اعتیاد در جامعه کمک کنند.

وی افزود: میزان اعتیاد زنان در ایران بسیار پایین است و اصلا قابل مقایسه با کشورهای اروپایی نیست.

مومنی تصریح کرد: ایجاد اماکن درمانی و مراقبتی برای زنان آسیب دیده از اعتیاد یکی از اقدامات انجام شده در سال های اخیر در تهران و سراسر کشور است.

دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: فضای کافی و ظرفیت لازم در کشور برای نگهداری و درمان زنان آسیب دیده از اعتیاد وجود دارد. این مراکز در کرج، تهران، تبریز، مشهد و سایر شهرها قرار دارند.

وی گفت: طرح همیاران زندگی زنان با دو هدف به تصویب رسید، یکی آزادسازی افراد آسیب دیده و همچنین پیشگیری از افرادی که به این بیماری (اعتیاد) مبتلا نشده اند.

مومنی بیان کرد: اعتیاد یک آسیب است اما منشأ آسیب های دیگری نیز هست که یکی از دلایل اصلی 55 درصد طلاق ها اعتیاد است.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به امضای تفاهم نامه با معاونت زنان رئیس جمهور گفت: ما نیازمند شفا و توانمندسازی زنان آسیب دیده هستیم اما هدف اصلی ما از امضای این تفاهم نامه کمک به همه زنان است. برای درمان و توانبخشی زنان دیگر.

دیدگاهتان را بنویسید