کودکان ایرانی به بازی های آنلاین معتاد شدند/ لزوم ایجاد مرکز ترک اعتیاد دنیای مجازی


ساعت: 12:32
تاریخ انتشار: 1401/05/15
کد خبر: 1888207

زهرا روشنی گفت: طبق آمارهای اخیر حدود نیمی از کودکان ایرانی آنلاین بازی می کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ زهرا روشنی کارشناس بازی های دیجیتال در گفت و گو با خبرنگار تیتریک گفت: طبق آمارهای اخیر حدود نیمی از کودکان ایرانی به صورت آنلاین بازی می کنند.

وی با بیان اینکه بازی های رایانه ای جزء جدایی ناپذیر بازی کودکان و نوجوانان شده است، ادامه داد: والدین باید انتخاب نوع و زمان بازی را کنترل کنند.

روشنی با اشاره به اینکه 7 درصد کودکان ایرانی به این بازی ها معتاد هستند، افزود: متاسفانه به دلیل بی توجهی مسئولان و والدین، تعداد کودکان معتاد به این بازی ها افزایش یافته است.

این کارشناس تصریح کرد: اعتیاد به بازی های رایانه ای ناامیدی، ترس، خشونت و فردگرایی را در کودکان نهادینه کرده و برای آنها در جامعه مشکل ایجاد می کند.

وی گفت: اگر امروز برای رفع اعتیاد شدید کودکان به بازی های آنلاین تلاش نکنیم، در آینده امکان جبران وجود نخواهد داشت.

روشنی ادامه داد: آمار فردگرایی در کودکان نگران کننده است زیرا با کاهش ارتباطات کلامی، در آینده از مسئولیت پذیری و انجام کارهای گروهی خودداری می کنند.

این کارشناس تاکید می کند: بسیاری از مادران به مراکز مشاوره مراجعه می کنند و از اعتیاد فرزندان خود به این بازی ها شکایت می کنند که متاسفانه در کشور مراکز تخصصی برای رفع اعتیاد به بازی های رایانه ای وجود ندارد اما نیاز به ایجاد آن احساس می شود.

وی تصریح کرد: والدین نقشی بی بدیل در مدیریت بازی های آنلاین دارند زیرا کودک متوجه گذر زمان نمی شود و کودکان باید برای مدت معینی به صورت آنلاین بازی کنند.

روشنی بازی های گروهی خانوادگی را راهکار اصلی درمان فردگرایی کودکان به صورت آنلاین عنوان کرد و گفت: والدین باید کودکان را از فضای مجازی و بازی های آن دور نگه دارند.

این کارشناس با اشاره به اینکه مهارت آموزی نیز راه حلی برای دور نگه داشتن کودکان از بازی های آنلاین است، ادامه داد: والدین باید ابتدا استعداد فرزند خود را شناسایی کرده و سپس در مهارتی که با علایق آنها همخوانی دارد ثبت نام کنند.

وی ادامه داد: متاسفانه مراکز مشاوره در سراسر کشور در زمینه اعتیاد به بازی های آنلاین آموزش نمی بینند و راهکارهایی را به والدین ارائه می دهند که در برخی موارد پاسخگو نیستند.

روشنی در خاتمه خاطرنشان کرد: والدین باید فرزندان خود را تا رسیدن به سن دبیرستان از فضای آنلاین دور نگه دارند چرا که کودکان و نوجوانان نیازی به این فضا ندارند و از طرفی اوقات فراغت این گروه سنی را نیز پر کنند. مهارت های یادگیری

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید