برای رهایی تهران از وجود معتادان متجاهر/ 26 هزار معتاد در تهران وجود دارد


ساعت: 16:47
تاریخ انتشار: 1301/07/16
کد خبر: 1901967

استاندار تهران گفت: یکی از وعده هایی که دولت و شهرداری تهران به پایتخت نشینان دادند این بود که بتوانیم در بازه زمانی مشخص چهره تهران را از وجود معتادان پاک کنیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محسن منصوری استاندار تهران در مراسم افتتاح سه مجتمع یاورشهر تهران در جمع خبرنگاران گفت: یکی از وعده هایی که دولت و شهرداری تهران به پایتخت نشینان دادند این بود که بتوانیم چهره را پاکسازی کنیم. تهران توسط معتادان متجاهر در بازه زمانی معین. این یک کار دشوار است که جنبه های مختلف امنیتی، اجتماعی و غیره را در بر می گیرد. و نیاز به برنامه ریزی دقیق دارد.

وی افزود: در هشت ماه گذشته ظرفیت خوبی برای نگهداری معتادان متجاهر ایجاد شده است به طوری که هشت ماه پیش ظرفیت 1000 نفر در این منطقه وجود داشت اما امروز با تلاش نهادهای مختلف به حدود 20000 نفر البته با افتتاح سه مجتمع امروز 1750 نفر به این ظرفیت اضافه می شود.

استاندار تهران تاکید کرد: بر اساس پیش بینی ها حدود 25 تا 26 هزار معتاد متجاهر در تهران وجود دارد که البته این اعداد دقیق نیست. به این ترتیب حدود پنج تا شش هزار نفر کمبود ظرفیت داریم و قطعا با تلاش و همکاری و تعامل ایجاد شده به این سقف لازم دست خواهیم یافت.

منصوری ادامه داد: این اولین قدم است و مراحل بعدی یعنی. جامعه‌پذیری مردم و اقدامات فرهنگی، موضوع دیگری است که در دستور کار قرار دارد. تجهیزات و ظرفیت لازم ایجاد می شود و تا امروز ظرفیت 22 هزار نفر ایجاد شده است.

در بخشی دیگر از این مراسم محسن منصوری استاندار تهران افزود: سرمایه های زیادی صرف گروه هایی می شود که علیه ایران فعالیت می کنند و مقامات سیاسی کشورها علیه ایران اظهار نظر می کنند.

وی گفت: ممکن است تحرکاتی وجود داشته باشد اما آرامش نسبی حاکم است و دشمنان در بی بی سی و دیگر شبکه های جیره خوار شورش های مجازی به راه انداخته اند اما کشور ما خطرات زیادی را پشت سر گذاشته است.

محمد عباسی رئیس سازمان امور اجتماعی کشور نیز در مراسم افتتاح سه مجتمع یاورشهر در تهران گفت: از زحمات شهرداری تهران و استانداری برای رفع مشکلات اجتماعی شهر تهران قدردانی می کنم. چیزی که این روزها بیش از هر چیز خودنمایی می کند اتحاد است. مهمترین پیام عزت آفرین امروز تلاش برای افتتاح این سه مرکز است.

وی ادامه داد: از خدمات ارزنده شهرداری تهران و شورای شهر که انصافاً می توان گفت پاسدار عزت انقلاب اسلامی هستند قدردانی می کنم. با روی کار آمدن دولت مردمی آقای رئیسی تاکید می کنیم که هر چقدر دشمنان دنبال توسعه باشند ما وحدت خود را حفظ می کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید