بیش از 2 هزار معتاد متجاهر در استان قزوین شناسایی شدند

وی افزود: انجمن معتادان گمنام NA قزوین دارای 5 هزار نفر است که هم اکنون بی وقفه برای بهبودی تلاش می کند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قزوین اذعان داشت: ما صمیمانه به توسعه مشارکت مردمی اعتقاد داریم چرا که این افراد از جمله سلاح های توانمندی هستند که همکاری موثری در زمینه رفع اعتیاد در جامعه دارند.

رحمانی تاکید کرد: در حال حاضر 2 میلیون و 800 هزار معتاد در کشور شناسایی شده و 4 میلیون نفر نیز معتاد غیررسمی هستند.

این مسئول بیان کرد: دشمنان برای تخریب ذهن جوانان ما کارهای زیادی انجام داده اند و معمولا اعتیاد در دسته همسالان تحت تاثیر یکدیگر دیده می شود.

رحمانی ادامه داد: 12 گام رمز بقای اعتیاد است که در راستای آن جلسات موثر بهبودی تشکیل می شود که این موضوع از نظر پژوهشی مورد تحقیق و بررسی قرار گرفته و به اثبات علمی رسیده است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قزوین تاکید کرد: در حال پیگیری موضوعات مربوطه هستیم تا محل برگزاری جلسات بهبودی را فراهم کنیم و باید با آگاهی بخشی به این موارد تسریع کنیم.

30 درصد زنان قزوینی از قلیان استفاده می کنند

رحمانی بیان کرد: اگر مردم و دستگاه های ذیربط بدانند با عدم همکاری در برگزاری و فضاسازی جلسات ترک اعتیاد شاهد چه مشکلاتی هستیم قطعا همکاری لازم را خواهند داشت.

وی گفت: اعتیاد در هر خانواده ای ممکن است اتفاق بیفتد، سعی می کنیم مشارکت ویژه ای با مشارکت مردمی داشته باشیم تا از اعتیاد در خانواده ها پیشگیری کنیم.

وی گفت: به دور از هر گونه کوتاهی باید واقعیت ها را به گوش مردم برسانیم و رسانه ها در این زمینه همکاری خصوصی داشته اند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قزوین گفت: مادر مهمترین رکن تربیت فرزند در خانواده محسوب می شود. متاسفانه 30 درصد زنان قزوینی از قلیان و سیگار استفاده می کنند که در شهر مذهبی قزوین قابل قبول نیست.

رحمانی گفت: 2200 معتاد در استان قزوین وجود دارد که از این تعداد حدود 600 نفر ساماندهی شده اند و در تلاش هستیم 500 نفر دیگر را در طرح ساماندهی معتادان جمع آوری کنیم.

این مقام مسئول در پایان تاکید کرد: بر اساس مصوبات این جلسه، زمین فوتبال در اختیار کنگره 60 قرار می گیرد و دستگاه های ذیربط مانند وزارت ورزش و جوانان، سپاه، آموزش و پرورش و بنیادها مکان هایی خواهند داشت که می توان از آنها استفاده کرد. جلسات بهبودی از اعتیاد ظرف یک هفته آینده شناسایی و اعلام کنید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید