داستان غم انگیز معتادان؛ درد بی پایان و رنج همیشگی/ بیش از ۷ هزار معتاد متجاهر در زاهدان وجود دارد


ساعت: 14:00
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۲۷
کد خبر: 1918652

معتاد به مواد مخدر را می توان یکی از پدیده های گسترش اعتیاد دانست که می تواند عواقب و مشکلاتی را در جامعه به دنبال داشته باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصرهامون ; اعتیاد به مواد مخدر یکی از مهمترین معضلات اجتماعی، اقتصادی و بهداشتی است که عوارض آن تهدیدی جدی برای جامعه بشری است.

در کنار فضای سبز اطراف پارک‌های زاهدان، در ساختمان‌های فرسوده، زیر پل‌ها، آنها را می‌توان به‌صورت مجرد یا اغلب دسته‌جمعی دید، معتادانی که خانه به خانه هستند و قانون می‌گوید طرد شده‌اند.

معتادان متجاهر در دهه‌های گذشته مجرم شناخته می‌شدند و با این افراد طبق قانون رفتار می‌شد، اما با گذشت زمان و افزایش اطلاعات پزشکی و درمانی در این زمینه، اعلام شد که معتادان بیمار هستند و نیاز به کمک دارند. رفتار.

حضور این افراد بر هویت شهری و فرآیند زیستی شهری تأثیر می گذارد و زمانی اهمیت بیشتری پیدا می کند که موضوع به امنیت مربوط شود.

وجود معتادان در معرض یکی از عوامل مهم و جدی مخل امنیت شهر است و واقعیت این است که اعتیاد همراه با مواجهه شکل بسیار پیچیده ای از اعتیاد و مشکلات مربوط به آن است و کار در این زمینه نیازمند تلاش موثرتری است.

جمع آوری 1145 معتاد متجاهر در زاهدان از ابتدای سال جاری تاکنون

حمیدرضا عابدی رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری زاهدان در گفت و گو با خبرنگار ما با اشاره به اینکه تامین محل برای معتادان متجاهر بر عهده شهرداری است، اظهار داشت: جمع آوری این افراد از سطح شهر نیز کار مهمی است. مسئولیت مراقبت و مشاوره سازمان اجتماعی این مبارزه با مواد مخدری است که با دام سیاه ترک به مرکز ترک اعتیاد منتقل می شود.

وی با بیان اینکه تمامی متکدیان سرهارا معتاد متجاهر هستند، افزود: بر اساس آمار پلیس چهار هزار معتاد در این شهرستان وجود دارد و بر اساس برآورد شهرداری بیش از هفت هزار معتاد متجاهر در زاهدان زندگی می کنند.

عابدی تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون 1145 معتاد متجاهر توسط شهرداری در شهر زاهدان جمع آوری شده است.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری زاهدان تصریح کرد: از مجموع 1145 معتاد متجاهر 756 نفر مرد و 389 نفر زن هستند که از این تعداد 532 نفر تحویل مرکز کمپ آقایان شدند و در حال پاکسازی هستند.

وی گفت: 109 زن معتاد متجاهر تحویل کمپ شدند و 470 نفر با قید وثیقه آزاد شدند، هشت نفر تحویل شهرستان ها و 26 نفر تحویل کمپ برون مرزی شدند.

عابدی گفت: در حال حاضر 6 کمپ ترک اعتیاد در زاهدان فعال است که از این تعداد 3 کمپ ویژه آقایان و 3 کمپ مخصوص بانوان است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید